View Single Post
Sitat av [protus] Vis innlegg
Hallusinasjoner kan mann enklelt forklart se på som en prosess der signaler i hjernen er feil, for det er jo slike signaler som skaper alt en sanser.

Dette er fascinerende, noe ekstra interessant er det at alle mennesker kan hallusinere ad-hoc (særlig audioative hallusinasjoner)uten en god årsak. Det å innbille seg at du hørtetelefonen ringe er et eksempel. (mer relevant før kanskje ?)
Vis hele sitatet...
Hallusinasjoner er ikke nødvendigvis en feilkobling. Alle som har vært på tur, vet at det ikke er hallusinasjonene i seg selv som er viktig, det er det [BEEP] som foregår mens man hallusinerer som er viktig. Hallusinasjoner kan være med på å forsterke dette, og må derfor i slike tilfeller sees på som et positivt fenomen, mener jeg. Istedenfor å koble det opp mot illusjon.

Mennesket er jo full av illusjoner, jeg vil si at mennesket er en illusjon. Det blir klart hvis man bryter igjenom muren på f.eks. DMT.

Men nå snakker jeg altså ikke om psykose. Psykose er noe annet enn det jeg nevner over, og må ikke forveksles. Er derfor det er svært problematisk å snakke om turing. Man burde ikke ture hvis man er utsatt for psykose.
Sist endret av Hans Høyhet; 9. februar 2020 kl. 20:42.