View Single Post
Anonym bruker
""
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei bored!
Bra at du finner inspirasjon i tråden!

Jeg er fortsatt edru siden siste helga i januar og det går bedre og bedre, selv om jeg nå begynner å få testet meg skikkelig med feil tanker igjen etter noen lette uker. Hjernen sier at «nå er det gått så lang tid at det går nok bra med rødvin til påskelammet, et par pils til fotballkampen» eller lignende. Foreløpig har jeg holdt meg hard og stått imot. Kortsiktig mål nå er ut april og til 17. Mai, håper å klare til jeg tar sommerferie i juli. Da begynner det å nærmeste et halvt år og jeg har fått det bedre på avstand til å kunne reflektere mer tror jeg.

Har ellers merket mange positive effekter som jeg klamrer meg til og som motiverer mye. Har gått ned ca 10 kg, spiser sunnere. Har kommet litt i gang med trening(babysteps), trenger ikke lenger middagshvil etter jobb, har mye mer overskudd og er mer opplagt i hverdagene. Humøret er også mye bedre naturligvis.

Tenker jeg tilbake til høsten og hvordan det var så skjønner jeg faktisk ikke hvordan jeg orket og klarte det når jeg nå kjenner hvor godt jeg har det. Likevel er det altså deler av hjernen som ønsker meg tilbake til alkoholen.
Misbruk er snodige greier..!