View Single Post
Anonym bruker
""
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sinna Markmus:
Svaret er vel at jeg vet ikke. Hvis jeg sier det til meg selv akkurat nå føles det som jeg bare vil gi opp. Ikke pga fylla og slik, mer at jeg aldri kan ta en kald pils på en uteservering på sommern, rødvin til en god biff, fyldig håndtverksøl til juleribba osv. Tenker jeg på det, føles det som jeg ikke gidder.
Jeg må få ting på avstand først, så får vi se. Jeg tar det fortsatt litt uke for uke, for innimellom føles det som jeg skal gi opp og bare sprekke. Men så finner jeg motivasjon i små ting, nå ble jeg faktisk motivert av legens klare beskjed i dag, noe som nok kommer til å holde meg edru til neste legetime om noen uker i alle fall. Da har jeg jo plutselig klart 3-4 mnd ikke sant... Så kanskje jeg holder meg til sommerferien.. Og så videre.
Uansett må jeg i hvertfall få det på lang avstand før jeg i det heletatt kan tenke på å prøve. Jeg har ikke drukket Munkholm en gang siden 26. januar, jeg tør ikke smake noe som kan minne om det.
Målet med det hele er uansett å slutte å drikke seg drita alene flere ganger i uka, med en gang anledninger byr seg (Og ofte når anledningen ikke byr seg). Har et vagt mål om å holde 2019 i hvert fall, så får vi se hvordan det går.
Jeg har passert 9 uker nå, og jeg må 15-20 år tilbake for å finne tilsvarende. De siste årene har det bare vært unntaksvis lenger enn 3-4 dager. Derfor har jeg allerede vunnet en seier over meg selv, det går lettere og lettere og selv om jeg skulle få en sprekk nå så vet jeg at det ikke er umulig.

Som ekstra motivasjon har jeg også regnet litt løst på pengeforbruket siste 2 år, og jeg ligger nok litt høyere enn jeg trodde, i overkant av 70.000 kr pr år. Da er ikke relaterte utgifter medregnet, slik som mistede nøkler, ødelagte mobiltelefoner, ødelagt pc, ting jeg har bestilt i fylla og masse annen drit.
Grunnen til at jeg finregnet på det og gikk gjennom nettbanken er at jeg leter over alt etter ekstra motivasjonsfaktorer, små som store. Økonomien har derfor blitt en motivasjon i seg selv etter denne gjennomgangen.