View Single Post
@TS, Jeg ville anbefalt deg på det sterkeste å få en stabil livssituasjon, for så å stoppe med cannabis bruken.

Akkurat nå virker det som du sliter veldig med å gripe tak i og få tak i en stabil og sikker hverdag der du kan opprettholde dine behov. Jeg vil minne deg på at selv om cannabis på mange måter kan fungere som et dempende middel, så forsterker det dine indre følelser i større grad også, spesielt etter du har stoppet. Derfor ville jeg anbefalt deg å jobbe med å komme deg av bønna når du sliter med slike psykiske plager. Men, dette er noe du burde gjøre når du har en stabil økonomi og nok tid for deg selv. Slik jeg ser det så er mye av grunnen til at situasjonen din virker håpløs fordi det mange problemer som har hopet seg opp og det kan være vanskelig å se noe lys i enden av tunnelen. Ta små steg av gangen, så vil du etterhvert se at hverdagen blir lettere og lettere.

Sitat av MVPCLIPS Vis innlegg
Verdt å merke seg at det kun er privilegerte folk som lider av disse "svært uheldige omstendighetene" - minner deg om at du er student.... I Norge.... I et bokollektiv.... med mat, varme og strøm... Med studielån uten renter....

Slutt å vær så trangsynt, helt seriøst. De fantasiprobleme dine er bare fordi du er lat, og du må nesten bare innse det selv

Hjelper ikke å få svar og støtte av narkomane og andre latsabber

Orker ikke lese om flere tullinger som lider av "personlighetsforstyrrelse" fordi du kjeder deg i hverdagen.
Vis hele sitatet...
Verdt å merke at selv om velstanden her i Norge regnes som den beste verden over, så utelukker ikke det folks psykiske helse. Man blir født inn i det samfunnet man lever i, det kan man ikke noe for. Man er også i stor grad predisposisjonelt utsatt for sine sykdommer. Det er ikke alltid slik at man kan ha kontroll over hvorfor man sliter psykisk, på samme tid som at man ikke alltid kan ha kontroll over hvorfor man sliter fysisk. Derfor skal man ikke dømme noen for at de sliter i det samfunnet de lever i, uansett samfunn.

Jeg synes det er ganske ironisk at du sitter her og kaller TS trangsynt og lat, når h@n faktisk ønsker å hjelpe seg selv og søker etter hjelp. I tillegg til at h@n anerkjenner sine problemer, reflekterer over sin livssituasjon og tar handling, dette er det stikk motsatte av det å være trangsynt. Jeg opplever det heller sånn at det er du som sitter her å prøver å projisere din egen latskap og narkomani utpå andre i et trangsynt og bittert lys.
Sist endret av Sopphuet; 13. februar 2019 kl. 13:42.