View Single Post
Sitat av *pi Vis innlegg
Jeg ser poenget, men klamydiabehandlingen gis til syke mennesker.

Jeg unner selvsagt alle medisiner, men jeg synes også dette var en litt underlig prioritering. At de er subsidiert slik at det er en levelig pris for dem som vil ta dem er en ting, men her er det jo ikke egenandel en gang. Kondomer er ikke gratis, for eksempel. Så kutter de brillestøtte til barn med store synsproblemer, for å nevne noe. Jeg synes det er en rar prioritering. Det er vel sånn at friske grupper er bedre i stand til å kjempe saken sin enn de som trenger det mest.
Vis hele sitatet...
Kuttet skjer etter det regjeringen beskriver som en sterk utgiftsøkning de siste årene. De har gått gjennom ordningen, og funnet at det er store variasjoner i kostnader per brille.

- Den viste også at det i mange tilfelle var gitt stønad til urimeleg dyre briller, fordi det ikkje var sett ei øvre grense for kor dyre briller ein kunne få stønad til, heter det i regjeringens melding.
Vis hele sitatet...
Forskjellen i kuttet er at bransjen ikke får tatt urimelig høye priser for brillene siden det ikke er en grense, ikke at de ikke får briller. Så du setter endringen i et veldig urimelig lys gjennom hvordan du formulerer deg.
Sist endret av Skepty; 12. oktober 2019 kl. 08:30.