View Single Post
Sitat av Opteryx Vis innlegg
Så dette er nye normalen forever for deg da? Fordi hverken Covid, influensa eller forkjølelse kommer aldri til å forsvinne. De der rasjonaliseringene laga jeg og i huet, men det er bare en del av hjernevasken. Du har blitt kondisjonert. Du kommer også til å få problemer etterhvert hvis du velger å leve i et sterilt miljø forever, immunforsvaret ditt trenger kontinuerlig eksponering til alminnelige patogener hvis det skal holde seg oppdatert og sterkt.
Vis hele sitatet...
Som sagt koster det meg cirka 0 å ta på munnbind på butikken. Og jeg føler meg heller ikke undetrykt når jeg gjør det - og spesielt ikke nå som det i stor grad er frivillig. Så for min del kan det helt fint bli en del av den nye normalen. Når forkjølelse og influensa-sesongen starter har jeg stor tro på at vi kunne redusert hvor mange som smittet om man tok litt lærdom fra det vi har gjort under pandemien. Det trenger ikke være gjennom påbud, men kan jo være oppfordret.

Men det å skylde på at folk at hjernevasket og at det er årsaken til at folk ønsker å følge slike tiltak blir bare konspirasjonspjatt og gjør det vanskelig å ta deg seriøst. Det er også utrolig nedlatende å hinte til at folk som har en annen mening enn deg kun har det fordi de er hjernevasket. Kan det ikke være at folk har tenkt gjennom akkurat de samme tingene som deg - men bare har kommet til en annen konklusjon?

Immunforsvaret trenger i liten grad trening, så det er et ugyldig argument som viser at du egentlig ikke har stor kompetanse om emnet. Eneste unntaket er når man er et barn, hvor man må lære immunforsvaret litt om forskjellen mellom "gode bakterier" og "dårlige bakterier". Egentlig er det viktiste at man har en sunn livsttil. Altså spiser sunn mat og trener. Å trene det opp med å utsettes for sykdom er en myte. Anbefaler denne boka om du er interessert i emne og ønsker å lese litt om det. Veldig god og lettlest bok skrevet av mannen bak kurzgesagt på youtube. https://www.penguinrandomhouse.com/b...ilipp-dettmer/
Sist endret av etse; 5. februar 2022 kl. 12:03.