View Single Post
Sitat av Myoxocephalus Vis innlegg
Så fordi storsamfunnet ikke er villig til å hjelpe de narkomane til å takle sitt rusmisbruk uten å måtte ty til kriminalitet, så blir det moralsk forsvarlig å utnytte de seksuelt siden alternativ kriminell adferd er mer skadelig for samfunnet som helhet?
Vis hele sitatet...
To tanker uten kollaps myoxo.

Det er ikke moralsk rett men ja, det ene er bedre enn det andre for resten av samfunnet. For resten av storsamfunnet er det langt å foretrekke at prostitusjon er inntektskilden fremfor vinning og ran.

Ideelt sett skulle vi startet i rett ende og hjulpet både med bakenforliggende problem, funnet dem nye og bedre mestringsstrategier og hjulpet med å takle avhengigheten. Men der er vi ikke som samfunn ennå. Det kreves nok iherdig agitasjon over tid for å bred nok støtte til å klubbe gjennom noen slikt. Hatten av og stor respekt om du forsøker og også lykkes i den saken.

Selv er jeg så moralsk likegyldig og unnfallen at selv om jeg ser og erkjenner problemet så har jeg ikke stamina stor nok til å gå bredt ut for saken. Den dagen jeg kommer hjem til robbet bolig 3 helger på rad endres kanskje unnfallenheten og blir til forbannelse og handling. Men idag er lenestolen for komfortabel, og livet for godt til at engasjementet når utover kommentarfeltet på freak dessverre.

Sitat av *pi Vis innlegg
Ja da måtte vi kanskje i større grad tatt inn over oss de forholdene disse menneskene lever under, og det er jo ikke noe trivelig. La oss renske opp parker, almenninger og kjøpesentre så vi slipper å se på dem.
Vis hele sitatet...
Fornektelse er noe vi som storsamfunn mestrer til fingerspissene. Kan noe ignoreres så blir det ignorert.


Jeg mistenker at jeg har pratet med flere enn de fleste i denne tråden, riktignok ikke fra luksussegmentet.
Vis hele sitatet...
Ja ok, hva sier jentene da? Hvorfor ble valget salg av kropp fremfor ran og vinning? En slags vurdering har de jo gjort og gjør kanskje fortløpende?
Sist endret av random67489; 27. april 2019 kl. 15:07. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.