View Single Post
Hei! Kult navnevalg TS! Og en veldig viktig kjemikalieforbindelse!

SERETONIN! funfact - visste du at 95% av opptaket kommer fra tarmen? Ta godt vare på den!

Utroooolig intressant spørsmål du stiller her! Og jeg må si meg meget nysgjerrig selv på dette temaet.

Jeg er innefor finansbransjen som investor, og her er det tro det eller ei .. MYE "kjemikalske" avgjørelser. Ernæring er SUPER viktig om man skal kunne stole på seg selv til å ta de rette valgene. Man vil gjerne være objektiv, men å være det når sulten er til stede krever nok en viss trening eller tilvenning.

Så hva er det da som "styrer" oss? Er det noe å styre? Vi er en kropp bygd opp av bakterier, vi er et hjem for bakteriene sånn som de er et hjem for oss. Spekulert i at bakteriene kun er intressert i å ta vare på deg dersom du tar vare på dem? Og det er jo faktisk det vi gjør når vi tar vare på oss selv. Så å neglisjere seg selv er og neglisjere HEMMET til dem som lar oss leve. lurt? i think not! Derav kommer ordet Homøstease, et NØKKELORD for god helse, psykisk som fysisk.

Hvem her liker katter?
Du : liker dem ja!
De gjør jeg også!

Faktisk tror jeg de fleste liker katter.

Parasitten Toxoplasma kan faktisk tvinge oss viser det seg. ja, til å like katter! seriemordere, egoister, kosemaskiner, sofaputer, tepper, ninja's, Simba!

Jeg er helt overbevisst om at vi blir styrt av kjemikalier, men sammtidig er jeg også klar over at det er vi i stor grad som skaper miljøet som påvirker desse kjemikaliene. Noen sier 20 % er hva som hender deg 80% er hvordan du forholder deg til det!

Så Dalai Lama og buddhisme mener jeg er en veldig fin rettning for et godt liv. De fokuserer på et sunt sinn og en sunn kropp, de ønsker alle lykke, finende som venn og dette "tjener" dem mer på.


God helse alle sammen!
Mvh B