View Single Post
Quasar's Avatar
Trådstarter
232
Sitat av Viva la Opium Vis innlegg
Et tips – som kan være å dra det litt langt – er å sette seg inn i kalligrafi, og til dels typografi, noe som kan bidra til en økt forståelse over hva som gir bra lesbarhet. Begge emner finnes det drøssevis av bøker om, men spesielt førstnevnte krever litt tålmodighet og disiplin for å beherske.

Jeg skriver også helt forferdelig stygt selv, men dette har hjulpet. Dog må man som allerede skrevet i denne tråden ta seg god tid.
Vis hele sitatet...
Lånte meg en håndbok om kalligrafi som jeg setter meg ned med i kveld, virker som et fint, og interessant, sted å starte.

Sitat av Slæsken Vis innlegg
Øvelse gjør mester.
For å få en finere håndskrift så er eneste måten å bli bedre på og øve.
Husker selv jeg hadde en håndskrift som så helt jævlig ut på barne og ungdomsskolen.
Da jeg begynte på vgs fant jeg ut at jeg kunne ikke ha slik håndskrift så jeg satte meg ned og øvde til det ble bedre.
Selv har jeg aldri klart å bruke blyant, så det og bytte ifra blyant til penn hjalp også en god del, da jeg pleide å få træl eller blemme (litt usikker på hva det var) der jeg holdt blyanten.
Vis hele sitatet...
Overgangen til en god penn gjorde jeg for ikke lenge siden og det var til stor hjelp. Er ferdig med videregående og studerer ved universitetet nå, derfor det begynner å bli litt kritisk å fikse håndskriften siden jeg skriver hver dag

Får vel bite i det sure eplet og innse at jeg må ta meg litt bedre tid når jeg skriver.

Takk for tips så langt!