View Single Post
Sitat av B1ack Vis innlegg
Hei. Har noen her erfart å miste tilgang til både TV og Internet etter å ha prøvd å koble opp egen router med fiber rett i SPF port?

Har brukt ett par dager på å konfigurere Mikrotic 3011 og plutselig nå i dag mens jeg drev å prøvde å konfigurere flere nettverk på ruteren så mista jeg IP lease på VLAN101 så TV signalet forsvant.

Etterpå kobla jeg opp orginale Altibox utstyret med fiberkonverter og Zyxel routeren uten at det hjalp. Automatisk utestegning dersom dem plukker opp "uønsket" aktivitet med uorginalt utstyr?

Hei. Har noen her erfart å miste tilgang til både TV og Internet etter å ha prøvd å koble opp egen router med fiber rett i SPF port?

Har brukt ett par dager på å konfigurere Mikrotic 3011 og plutselig nå i dag mens jeg drev å prøvde å konfigurere flere nettverk på ruteren så mista jeg IP lease på VLAN101 så TV signalet forsvant.

Etterpå kobla jeg opp orginale Altibox utstyret med fiberkonverter og Zyxel routeren uten at det hjalp. Automatisk utestegning dersom dem plukker opp "uønsket" aktivitet med uorginalt utstyr?
Vis hele sitatet...
Fikk du noen gang svar fra Altibox vedr. dette. Jeg skulle teste fra fungerende EdgeRouter med å koble fiberen tilbake i FMG-en. Den får kontakt med altibox, gir ip (både i og uten bridge mode), men virker til FMG er blokkert etter jeg har brukt uoriginalt utstyr ved at en ikke får pinget/kommet forbi deres gateway.

Har snakket med Altibox i flere timer i dag, og de sier den er koblet til (jeg får pinget infrastrukturen til altibox), men ikke noe internett, alt stopper i deres gateway.

Kobler jeg fiberen tilbake i edgerouteren fungerer alt igjen.

Så ja, virker til Altibox blokkerer folk som bruker tredjepartsutstyr, med mindre du klarte å finne ut hvordan en løser det?