View Single Post
Hei!

Har begynt å leke litt med Subgraph OS. I mine øyne et helt supert OS for dem som er litt over snittet paranoide.

Men nå har jeg støtt på problemer. Jeg får til å installere alt som ligger i standard repos'ene, men straks jeg prøver å laste ned noe lokalt for så å installere vil det ikke virke. Helt konkret har jeg prøvd å få installert Discord. Når jeg går inn på sidene til Discord (discordapp.com) for å prøve å laste ned kommer jeg kun til Windows-downloaden (sikkert fordi alt i Subgraph routes gjennom TOR og serveren i andre enden derfor tror jeg er på en Windoews-maskin). Heldigvis fant jeg direktelinken til å få lastet ned gjennom wget i terminalen (https://discordapp.com/api/download?...nux&format=deb), men når jeg installerer ser det ut som om terminalen ikke gjør alt "ordentlig", og når jeg prøver å kjøre det etterpå vil det ikke åpne.

Jeg finner Discord igjen i listen over installerte programmer, og når jeg avinstallerer ser det ut som en normal avinstalleringsprosess, men som sagt, umulig å få åpnet programmet.

Noen der ute som har noen forslag?

(Jeg vet forresten at det går ann å bruke browseren til å kjøre Discord, men dette er langt fra praktisk, spesielt når jeg må bruke 10-15 min på å bevise at jeg ikke er en robot for å få logget på).