View Single Post
Sitat av Kloakk Vis innlegg
Linkene dine snakker om vin på druer, anyways.
Vis hele sitatet...
Linkene snakker om sødme i vin og nevner faktisk ingenting om druer bortsett ifra sukkertypene som er i druer. Altså fruktose og glukose.
Fruktose finner du i ALT av frukt og dermed i alt av vin laget på frukt. Så bruk av konsentrat gir ingen forskjell der, da det fortsatt vil inneholde fruktose på samme måte som vin laget på druer gjør bare mer konsentrert.

Sitat av Kloakk Vis innlegg
Det som det var snakk om fra begynnelsen var om man kunne tilsette sukker, for meg i alle fall, var det da snakk om bordsukker. Da skrev du at han måtte passe på at det ikke ble søtt kliss, jeg tok det også for god fisk at det ikke var snakk om 10kg. Om man tilsetter 1-3kg sukker til et europris sett tviler jeg sterkt på at du ville fått søtt kliss.
Vis hele sitatet...
Mengder er ikke nevnt noe som helst sted, jeg ba han rett og slett bare ikke bruke for mye sukker for da kan du ende opp med ett produkt som smaker sukker istedenfor god vin som kan nytes.

Du derimot har gjort dette om til "du ender opp med søtt kliss uansett hvor mye sukker du bruker" virker det som, noe som er langt ifra det jeg har skrevet.

Ja, du kan også ha mer sukker oppi, men lurt å følge oppskriften som medfølger så du ikke ender opp med noe søtt kliss som bare er kvalmt å drikke, så kan du heller smake til med sukkerlake til slutt.
Vis hele sitatet...
Jeg skrev at han skulle følge oppskriften jeg og ikke bare tilsette masse sukker, for da blir det fort søtt kliss.
Oppskriften er der for en grunn er den ikke? Vil du ha søtere vin enn
hva oppskriften gir så bruker du selvfølgelig mer sukker enn hva som står der.
Du derimot har nektet for at sukker kan føre til at vinen blir for søt.

Sitat av Kloakk Vis innlegg
Har ingen hensikt å dra det lengere enn det, og når vi snakker om vanlig sukker fra dagligvaren, så snakker vi enkle sukkerarter som gjæra spiser uten problem. Jeg har vel aldri påstått at 100% av alle sukkerarter blir spist uavhengig av prosent eller gjær.
Vis hele sitatet...
Vanlig bord sukker består av helt enkle sukkerarter, så der ryker alt
Vis hele sitatet...
Du har ikke påstått at 100% blir borte nei, men du sier jo at ALT ryker som blir akkurat det samme som å si at 100% blir borte.
100% av alt er jo alt, er det ikke?