View Single Post
Sitat av Flaffersen Vis innlegg
Si meg, hvordan skal NRK få sjekket om utstyret er i bruk eller ikke?
Det eneste de vet er hvem som har utstyr og ikke.
En av grunnene til at Feks. Elkjøp informerer NRK om at TV er blitt kjøpt slik at du selv får lisens du må betale.
Dette vet jeg fordi jeg i kjøpte en TV ifra Elkjøp i begynnelsen av året, 2 måneder senere fikk jeg brev fra NRK med regning for lisens.

Sendte da mail til NRK grunnet at jeg ikke bruker TVkanaler i det hele tatt, men jeg måtte fortsatt betale lisensen fordi TV ikke er plombert og jeg ikke har noe kvittering som kan vise til at den er det.
Så jo, man må faktisk betale bare fordi man eier mottakerutstyr.
Er du i tvil, så får du heller sende en mail til NRK om det for det er jo litt rart at de gjør det motsatte av hva du sier.



Nei, dette er nok ikke noe "standardsvar da jeg fikk en helt annen melding, som tilsier at lisens kommer uansett!






Nå var det faktisk aldri chromecast jeg snakket om men TV'en...........
Vis hele sitatet...
Hvordan de sjekker? De brukte å ha kontrollører som kom på døra.. Jeg nevner til og med i innlegget at de aktuelle kontrollørene nå er oppsagt fordi det skal over på skatteseddelen..

Standardsvaret fikk jeg etter at Expert i Arendal (som jeg aldri har besøkt) påstod at jeg hadde kjøpt en RiksTV dekoder og jeg truet med anmeldelse siden jeg ikke hadde kjøpt en dekoder (og ikke hadde TV med innebygd DVB-T dekoder).. De hadde tydeligvis ikke standardsvar på "oh fuck, vi har fucket opp og han her faller ikke for truslene våre", så de sendte meg standardsvaret på "Vi bekrefter å ha skrudd av lisensen for din del siden du påstår å ha satt dekoderen bort".

Og selv om du ikke snakker om Chromecast, så er det NETTOPP DET TRÅDSTARTER GJØR. Hva sier det om deg når du maser i vei i din egen boble uten å skjønne hvilken tråd du er?