View Single Post
Godt med smør
482
Sitat av Lily Bowen Vis innlegg
Først og fremst: Lol. Jeg håper heller ikke jeg flytter til sabla Møre og Romsdal.

Dernest: En elev kan stryke i et fag dersom han/hun ikke har nok timer i faget. Hvis en elev og en lærer har en kjip tone, og eleven i tillegg er en "problemkid" vil dette som oftest resultere i mye skulk. Dette vil igjen føre til at eleven ikke får nok timer/prøver i faget for å kunne stå.

Vis hele sitatet...
Jeg håper heller jeg ikke knuller morra di.

Neimen seriøst, jeg var kanskje ett snev frekk, men jeg var relevant og on topic.

Og jo ja, fint scenario du maler, men du beskriver den typiske bråkebøtta osvosv. Det er ikke bare 1-2 elever, det er mange forskjellige skjønne individer alle sammen. Og jo ja, de bærer store likhetstrekk.

Men om du virkelig ikke kan se for deg at en elev, kan skjelle ut en lærer med noen mindre elegante fraser, og så komme tilbake til skolen, dagen etter, og videre møte opp fint resten av året. Da tar du feil.

Noen ganger tar til og med både læreren og ELEVEN ett steg i samme retning i håp om å fikse det (tror du til og med skrev det tidligere)
Det eneste jeg reagerer på. Er at du ser en direkte link mellom stygge banneord rettet mot en person, og å gi en elev STRYK i fag som følge av skjellsordene.

Du nevnte det ikke som en konsekvens som kan følge i løpet av ett helt år, men bare blankt ut, "stryk i faget"