Tråd: Groguide
View Single Post
Sitat av canttouchthis Vis innlegg
Hva mente du med 3 lamper? 1hps med son t agro pære og 1 uten, også den siste med mh pære? jeg har 3 lamper på 400w, og 1 ufo led. Men er ikke det litt mye med 3 lamper da? Eller har jeg misforstått helt nå? kjører men da en lyssyklus som bytter på da eller?
tenkte å bruke ufo led'n til morplante etterhvert.
Vis hele sitatet...
Det er jo litt vanskelig for meg å vite hvilket oppsett du har og hvilken metode du hadde planlagt å bruke, men jeg skal prøve å forklare litt enklere enn forrige innlegg

Når man dyrker fra frø/stiklinger og ikke har tenkt å hverken ha en SoG (sea of green) eller LST (low stress training), er det en tommelregel på en lampe pr. 9 potter på ca. 10 liter, eller 1x1 meter om du vil pr. lampe, det er mange som bruker en 400 watt HPS til 6 planter og det er mange som bruker en 600 watt HPS til 9 plotter på ca. 10 liter (1x1 meter).
Så du kan regne en 400-600 watt lampe pr. 9 potter.. Altså skal du ha 18 potter så bruker du to 400-600 watt lamper, og da helst med disse SON T AGRO pærene som jeg snakket om i forrige post, da trenger du ikke bytte pære(r) mellom fasene.

Skal du derimot kjøre et oppsett med 27 planter, så ville jeg anbefalt å bruke 3 lamper mellom 400 til 600 watt og da ville jeg hatt to lamper med SON T AGRO (HPS) på hver siden og en lampe (MH) i midten av plantene..Her trenger du heller ikke bytte pærer mellom fasene, selv om plantene bruker mest av det blå lyset i spektere i vekstfasen og mest av det gule/rød i blomstringsfasen så bruker plantene alle fargene i løpet av begge fasene, eneste fargen planten ikke bruker er grønn og det er nettopp derfor plantene er grønn

Jeg regnet med at du ikke skulle overskride 9 potter og derfor foreslå jeg en 400-600 watt lampe med SON T AGRO Ikke en dum ide å bruke ufoen til morplanter og stiklinger forresten

LST


SoG
Sist endret av Zarathustra; 28. juni 2013 kl. 22:05.