View Single Post
Sitat av Susa Vis innlegg
Så flink du er TøffeT! Jeg er skikkelig imponert over deg! Hold ut, la tiden gjøre greia si, og vær hyggelig mot deg selv imens. Dette blir bra.
Vis hele sitatet...
Skal være så hyggelig mot meg selv som jeg fortjener.

Tusen takk for støtte, betyr mye for meg =)

Sitat av reklame Vis innlegg
Jeg har også fulgt tråden din. At du nå faktisk holder på med en master(!) er et så forbanna stort trappetrinn at jeg bøyer meg fullstendig i støvet.

Mine tanker uten at jeg kjenner deg:

Det høres ut som at du sliter litt med å anerkjenne deg de målene du oppnår og progresjonen/fremgangen du har hatt. Har du noen venner eller familie som gir deg positiv feedback på det du nå driver med? Motivasjon kan til en viss grad påvirkes og dyrkes fra ytre.

Har du selv reflektert over de gangene du har hatt sprekk, hvilke faktorer og setting som var på plass, slik at du er klar over triggerfaktorer? Og ikke minst: har du reflektert over de gangene suget har kommet og du har klart å stå over? Hvilke faktorer/tanker/følelser var tilstede da?
Vis hele sitatet...
Først og fremst; Tusen takk for altfor gode ord.

Vel, jeg har jo ikke akkurat gjort det sånn som jeg skulle, jeg har brukt latterlig lang tid og jeg har failet så mange ganger at jeg for lengst har sluttet å telle.

Det er ingen som vet hva jeg driver med.. De som vet det er på kjøret selv, fra deres side er det stort sett sjalusi og forsøk på å "dra meg ned" igjen. Hadde et familiemedlem eller to involvert før, men jeg orket ikke lenger å utsette dem for mine nederlag. Så det er ikke samtaleemne lenger, tror de tror jeg ble clean for en god stund siden - i det minste har de overtalt seg selv til å tro det.

Når jeg har relapset så har det vel handlet mest om hvordan jeg har detoxet på. Jeg drar vekk, enten på hyttetur eller ferie, og stort sett kommer jeg hjem før engang de verste dagene er overstått. Når du ligger i fosterstilling i 3 døgn og går gjennom det helvete beskrevet tidligere i tråden, da er du faktisk sjanseløs når du er hjemme igjen. Du må ha det lille hittet, bare føle deg fin, få i deg litt føde etc... Selvfølgelig blir det ikke bare med det lille hittet.

Etter detox har jeg stadig klart å begrense eskaleringen, jeg har alltid blitt litt mindre dårlig, så sakte men sikkert har jeg nærmet meg det punktet der jeg faktisk var i stand til å reise avgårde og overleve de siste abstinensene under oppstarten av det nye livet mitt.

Det å bruke heroin har blitt en så integrert del av personligheten og hverdagen min at jeg rett og slett ikke tror jeg er sterk nok til å noensinne kunne ha sluttet dersom jeg bodde i det samme stedet, omgitt av de samme menneskene. Å kutte ned fra masse til bittelitt er en sak, men å kutte fra bittelitt til ingenting - det er faen meg en helt annen verden.

Triggerfaktorer = Alt.
Skal jeg sitte hjemme å spille playstation? Skal jeg på jobb? Studier? Familiebesøk? Trening? Frokost? Heroin er overordnet alt. Eneste som faktisk kunne overgå heroin var sex. Visste jeg at jeg skulle ha digg sex, gjerne med noe amfetamin (og enda gjerne med noe GHB, høhø), da klarte jeg å la være å røyke særlig heroin av ren og skjær vilje. Utover dette så var det ingenting som fristet mer til noen tid enn å bli stein.
Sist endret av Tøffetom; 29. august 2015 kl. 15:16. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.