View Single Post
Frankrikes Solkonge
416
Sitat av murloc Vis innlegg
Jeg kan forklare noe med Elkjøp. Og la meg begynne med å si at de er en av Norges beste på kundeservice.
Vis hele sitatet...
Der kan jeg ikke si meg helt enig. Jeg synes det er hyggelig å kunne komme inn på en butikk og bli møtt med et blikk og et hyggelig "hei". Da vet jeg hvertfall at de har sett meg og kanskje stikker bortom hvis de ser at jeg ikke finner det jeg trenger. Dette skjer ikke på Elkjøp. Joda, de ser meg noen ganger, men noen hilsen eller et smil har jeg enda ikke fått.

Jeg tok med dama, satte på stoppeklokka og gikk rundt. Vi var der i nærmere en time, og ingen møtte oss med blikket eller kom bort og lurte på om de kunne hjelpe oss. Etter min mening er det ganske slapt. Dette har skjedd på alle elkjøp-forretningene jeg har innom. Dette kan slå tilbake på dem når ting blir stjålet, og ingen kan peke ut gjerningspersonen.

Ikke minst må man ta med den 30-dagers returrett policyen. Den er genial og helt ubetinget. Men gjelder ikke på mobiler og hygieneprodukter. Dette gir deg også 30 dagers prisgaranti. Elkjøp forplikter seg også til å alltid være billigst i byen eller område.
Vis hele sitatet...
Jeg skal være enig i at 30 dagers prisgaranti er kjekt å ha, men billigst er de nok ikke. Hvis det finnes en Lefdal-forretning og en Elkjøp-forretning i samme by/område, så har jeg etter erfaring sett at Lefdal ofte er billigere og har en mye bedre salgspraksis enn Elkjøp.

Selvsagt hører du mer dritt om Elkjøp enn hva du hører om de mindre butikkene eller kjedene. For husk at når det kommer til service er det mye som spiller inn. Selgerne er mennesker og gjør feil, er drittsekker, hater kunder, hater jobben sin osv. SÅ det vil alltid være tilfeller hvor man opplever dårlig service.
Vis hele sitatet...
Dette skal jeg si meg enig i. Det finnes alltid noen som spiller inn på kundeservicen, men det er ikke kun selgerne som er problemet. Det kan være kommunikasjonen mellom selger og kunde. Det kan være at kunden ønsker å ha en løsning på et problem, men selger har ikke kunnskap eller mulighet til å hjelpe. Kunden blir da irritert og klager på dårlig service.