View Single Post
m0b
m0b's Avatar
DonorAdministrator
Det er ikke snakk om respekt, eller å ikke respektere at noen ikke er ekspert. Men saken er så enkel at når flere som setter seg i sammen og skal lage et så stort prosjekt som dette så det være en viss kompetanse i bildet. Enkelt og greit, dette er uten tvil et stort prosjekt - og når jeg for eksempel ser på innlegg fra for eksempel BombFreak og hans kodeeksempler, sitter jeg rett og slett med hårtustene i hendene mine.

Litt klisjéer kanskje
Det sies at to hoder tenker bedre enn ett - men slik jeg ser det så forutsetter dette kompetanse. Fra det jeg erfarer i denne tråden så kan man dra det slik at "to hoder tenker dobbelt så galt som ett" - og med alle som er samlet sammen her, av noen som muligens ikke kan strukturere et prosjekt, så ja - det er rett og slett dømt til å styrte i bakken.

Det er selvfølgelig ikke for å være jævlig man sier noe slikt, i alle fall ikke fra mitt ståsted - men det virker bare så nyttesløst når flere kommer inn i tråden og prøver å få dere inn på rett spor, men til ingen nytte. Det blir bare mer og mer åpenbart at feil kompetanse har viklet seg sammen.

Mitt tips for deres del vil egentlig være å legge dette prosjektet på is. Ta dere tid til å lære syntaks og enkel logikk med php før dere går i gang med noe som helst prosjekt. Når dette er på plass og dere ikke bruker tid på å lure på hvorfor det kommer mange rare feillmeldinger når siden kjøres - kan dere begynne med noen små prosjekt.

Bottom line, når du kan skrive klasser, funksjoner og programlogikk som strekker seg over noen hundre linjer kode og du vet at det virker første gang du kjører det. Skulle det mot formodning komme en feilmelding vet du nøyaktig hva som er galt. Da kan du språket.