View Single Post
Problemet er heller at noen ikke evner å innse at fakta er fakta.
Hva hadde du sagt, hvis jeg hadde hatt en planke, og sagt den er 49 cm lang. Men så hadde noen kommet med et målebånd og målt den til 4m og 90 cm. Men jeg hadde fortsatt stått på mitt, og sagt 49 cm. Hva sier en om dem som ikke forandrer mening, uansett hvilke bevis som blir lagt frem?

Det er akkurat slik du fremstår her LS7...
I 2015 så var det enighet om menneskeskapt global oppvarming i 97 % av alle vitenskapelige publikasjoner (kall det målinger). De 3 andre prosentpoengene, hadde grove metode og/eller regnefeil.

Ikke si at disse vitenskapsfolkene ikke tenker skeptisk! For det er det noe vitenskapsfolk er opplært til. Kommer du eller jeg med noe nytt - en påstand, så vil du blir møtt med "jasså!". Men om du også fremlegger også målinger eller andre bevis, som underbygger denne påstanden. Så vil du få høre "interessant!". Men blir det alment akseptert innen det vitenskapelige miljøet? Nei! Dette blir ikke akseptert før flere får det samme resultat som deg, med det samme eksprimentet. OG at noen har utført eksprimentet på en annen måte, men har også fått svar som sier det samme. Da begynner dette å bli en vitenskapelig sannhet. Alt dette har dette med global oppvarming vært igjennom, og det er ikke data, som klarer å motbevise global oppvarming, men det er ekstremt mye data som verifiserer det.

Så jo, en fremstår som mindre begavet, om en benekter global oppvarming. Iallfall er det noe du ikke har fått med deg eller forstått.