View Single Post
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av VitoScaletta Vis innlegg
Det er vell det som er så mega fett med internett og 2021, neh gidder ikke diskutere med deg fordi du har litt andre meninger.
Vis hele sitatet...
Du klargjer jo gang på gang at du ikkje har planer om å få unger, og at det du bekymrer deg for er det som vil angå deg?
Sitat av VitoScaletta Vis innlegg
Det er da ekstremt meningsløst å kjøre Norge tilbake til før industrien, for det første blir olja pumpet opp på en mye skittnere måte hvis norge trekker vekk kvota si. for det andre så har du super nasjoner som kina, usa og diverse andre land som spyr ut dritt i verden.
Vis hele sitatet...
Kutt ut stråmenna. Det er ingen som vil avindustrialisere verda. Det er heller ingen som nektar for at USA og Kina må ta store kutt. Tingen er at alle må ta store kutt.
Sitat av VitoScaletta Vis innlegg
Da vet jeg 100% at du kommer med argumentet om at så bare fordi de ikke gjør noe så skal ikke vi eller "noen må starte en plass". Vi er 5 mill av 7 milliarder mennesker på 300k km2 så det vil ikke ha noe å si for hva vi gjør. Da blir vi bare overkjørt alikevell.
Vis hele sitatet...
Kina har t.d. bygd ut massive mengder solenergi. USA har kutta kolkraft. EU har satsa storstilt på klimakrav og fornybar energi.
Sitat av VitoScaletta Vis innlegg
Ikke hjelper det å gjøre noe som plager forbrukeren, det er fabrikkene og storprodusentene. (amazon,coca cola etc) som må endre seg nå. Kanskje det må ta 30 dager ekstra da å få forbruker elktronikken opp til norge, men det er fordi de har fjernet 10 sånne mega lasteskip fra havet.
Vis hele sitatet...
Ja, heilt einig. Markedet må regulerast. Ein måte å regulere det på er CO2-avgift som gjer at det å sleppe ut CO2 reflekterer faktisk kostnad det påfører samfunnet. Det vil bidra til at alternativ teknologi vert relativt sett billegare, og pengane kan brukast på å utvikle alternativ teknologi.

Forøvrig er ikkje containerskip spesielt ille i klimaperspektiv; dei er ekstremt energieffektive gitt mengda gods dei flytter.
Sitat av VitoScaletta Vis innlegg
Jeg ser bare på den gamle jobben min. der fikk vi paller rulla 2984329 ganger med plast, så papp rundt, så strips. inne i alle forskjellige papesker så var det papp og plastik inni der også.
Vis hele sitatet...
Ja, det må systematiske haldningsendringer til. Igjen; ingen har påstått noko anna?