View Single Post
KasperAG's Avatar
Trådstarter
105
Fine freakere! Har vel vært borte fra tråden så lenge at jeg har mistet helt oversikten over hvor mange dager jeg er inne i prosjektet! Ferietid har tatt over for skjermtid, så har ikke vært særlig pålogget. I tillegg fylles livet hele tiden av ting å gjøre, steder å besøke, fjelltopper å bestige, isbreer å vandre inn i. OG ri på hest på snaufjellet sammen med mine kjære (jeg er dritredd hester så det var en stor seier og magisk opplevelse).

Anonym bruker: Ja, 10ug hver tredje dag - så jeg følger dermed Fadiman-protokollen.

@Nirvana_777: Det har vært noen kritiske spørsmål i tråden, og det synes jeg er bra. Det er viktig at alle steiner vendes. Det eneste jeg har tenkt på i den forbindelse er hvordan de spørsmålene påvirker lesere av tråden som har et behov for hjelp med å komme seg videre/ut av gjørma o.l.

Jeg valgte for to uker siden å ta en pause fra mikrodosene. Litt over en uke senere kom mørket og tok meg hardt. Det var selvfølgelig fortvilende - og jeg var rimelig irritert på meg selv for at jeg valgte å teste ut en liten stopp i prosjektet. For å få en kickstart som dro meg skikkelig opp av grøfta valgte jeg å ta rundt et gram Ketamin over en dag. Fryktelig ubehagelig å snorte det opp i nesen, og jeg tok for små doser til å havne i K-hole. Veldig sjanglete/drita full følelse i hele kroppen - mens hodet var på en helt annen plass. Noe surrete, men bra med energi og livsglede. Nå er ikke den rusen det viktige for meg, strengt tatt blir jeg litt stressa av å gjøre slikt fordi det er ulovlig. MEN: Dagen derpå våkner jeg til den fantastiske følelsen av et tomt, krystallklart, rent og lett hode (vanskelig å beskrive, kanskje noen av dere har opplevd det). Det er jo slik det også er med LSD-en, bortsett fra at jeg føler at mikrodoseringen gir meg mer energi og produktivitet i dagliglivet.

Jeg har lest en hel del rundt mikrodosering og har således grunn til å tro at det ikke er noen grunn til å stoppe slik jeg gjorde etter tre måneder. Dosene er så små. Det blir jo en brukerdose totalt i løpet av en måned. Derfor kommer jeg til å holde dette gående frem til april neste år - muligens lenger. Det er bedre at effekten evt avtar og at jeg må ta andre grep, enn at jeg slutter før det eventuelt skjer.

Må si jeg også er veldig spent på Den norske stats forskningsprosjekt med mikrodosering som ble startet i januar. Ketamin ble jo lovlig som medisin mot behandlingsresistent depresjon tidligere i år - og det gir meg håp om at det også er vilje til å se på LSD med åpne øyne som medisin - og ikke et rusmiddel.

Anyway, nå er jeg tilbake i byen og arbeidspulten, så jeg satser på å få oppdatert hyppigere igjen. Takk for all innspill - og flott at det diskuteres pros and cons!