Tråd: Fengsel
View Single Post
Sitat av huninini Vis innlegg
Fortsatt lov å bruke hue. Ettersom det virker vanskelig så skal jeg hjelpe deg:

"Hei!

Hvis man er dømt til 5mnd fengsel for seksuell omgang med barn under 16 år, hvilket sikkerhetsnivå havner man på da? Er man plassert rett på soningsinstutisjon fordi det er en relativt lav dom?
Noen som kan si noe ca?

vil legge til at dette ikke gjelder meg selv
Sist endret av huninini; 2 dager siden kl. 07:59. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg."

HER er spørsmålet og all informasjon som trengs.

Don't do drugs, kids! Du drar debatten langt ut i hælvette. Hva er poenget med det? Spørsmålet er om sikkerhetsnivå på fengselsstraff.
Vis hele sitatet...
Det du skriver i innlegget er altså hva han kan forvente seg når han er dømt for seksuell omgang med person under 16. Ikke voldtekt eller pedofilt overgrep. Det er ikke vidarlo som sporer av tråden her, men alle de som drar inn disse ikke relevante begrepene.

Dersom det stemmer at det var en voldtekt så er det veldig leit, det er dessverre vanskelig å bevise ofte. Siden han ikke er dømt for det så vil det selvsagt ikke ha innvirkning på soningen, som påpekt over er man juridisk ansett som uskyldig om man ikke er dømt. Slik må det jo faktisk være.

Kan jeg forresten spørre hvor gammel han og du var på tidspunktet? Har en bekjent i samme situasjon og lurer på hva som blir utfallet der.
Sist endret av *pi; 26. desember 2019 kl. 13:28.