View Single Post
Trådstarter
66
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Det med Intel kompatible devices betyr vel egentlig ix86 CPU arkitektur, som alle vanlige datamaskiner er, ikke noe du trenger å bekymre deg for.

Men, og dette er bare fordi jeg er litt nysgjerrig, og kjeder meg: Du sier du skal begynne med dataingeniør studier, men ser ut til å mangle veldig mye grunnleggende kunnskap om emnet? Er det noen spesifikk grunn til at du vil starte et så vanskelig studie?
Vis hele sitatet...
Ja, jeg mangler mye grunnleggende kunnskap om hardware, men når det kommer til programmering har jeg drevet med det i 5 år, og har allerede utgitt 3 applikasjoner i app store. Ingeniørstudiet jeg har søkt på legger særlig vekt på programmering, og av den grunn er det strengt tatt ikke nødvendig å kunne masse om hardware. Det kommer, men jeg har aldri hatt råd til å kjøpe en god PC, og har av den grunn ikke giddet å sette meg inn i det. Tror studiet skal gå fint, selv om jeg mangler en del kunnskap om selve maskinen👍

Alle må uansett starte et sted, og for min del er det greit å høre litt rundt fra andre med erfaring. Å starte med å bygge en PC 2 måneder før studiet starter tenker jeg er fint, da jeg kan fylle ut det jeg mangler av kunnskap.