View Single Post
Over halvparten av en gjeng frivilige forsøkspersoner som fikk utdelt en stor dose med psilocybin (hovedvirkestoffet i sopp) sa ett helt år etter forsøket at den opplevelsen var blandt de 5 beste opplevelsene i hele livet (dette var godt voksne folk)

I tillegg mente de fleste at de hadde blitt ett bedre menneske, og syntes livet var bedre nå enn før forsøket. http://jop.sagepub.com/content/early...94300.abstract

Så har du gått glipp av noe?
Vel, det kan hende at du lar en av dine største, mest positive og fasinerende opplevelser i hele ditt liv gå tapt bare pga at det er klassifisert som "Narkotika". Enda forskere har dette synet på faremomentene:
Angående psilocybin og andre hallusinogene stoffers skadevirkninger, så er en påfallende mangel på avhengighetspotensial og fysiske skadevirkninger, både akutt og over lang tid, relativt akseptert blant rusmiddelforskere, sier Sørensen.
Vis hele sitatet...
Kilde: Forskning.no

Jeg har hatt noen turer på sopp, den ene, som også var den eneste "full blown" trippen er en av mine desidert mest fantastiske opplevelse noensinne. Jeg ville aldri ha vert den opplevelsen foruten.