View Single Post
Litt overrasket at det ikke er en tråd for dette enda!

PUBG er et såkalt Battle Royale spill, etter hva jeg har forstått mye likt H1z1 og King of the Kill ( som jeg aldri har spilt).
Det har den siste tiden fått enorm spillermasse, til tross for at det fortsatt er i beta( Bugs forekommer ).

Kort fortalt starter man i et fly som flyr over en øy, du hopper ut og må finne våpen og utstyr for å kverke resten av spillerne. Det er totalt 100 spillere per match, og man kan spille solo, duo eller squad på 4 ( custom matches med squads på f.eks. 8 finnes også).

Mappet er grisestort, og til tross for at spillet er i beta er vanvittig mye morro å få ut av det. Lyd spiller en vesentlig rolle, og hvilken retning skudd kommer fra, hvor skritt kommer fra etc er key. Man må også hele tiden forholde seg til en sirkel som blir mindre og mindre, er man utenfor denne mister man helse over tid. På denne måten eliminerer man campere som blir på samme sted igjennom hele matchen.
En match hvor man kommer til top 10 i solo varer som regel i ca 30 minutter.

Spillet utvikles hele tiden og patches ofte, så det er et spill i utvikling.

For en god inføring med gameplay kan https://www.youtube.com/watch?v=NIcmTB9HtpE sjekkes ut ( han spiller vel og merke på noe lav grafiske innstillinger ).

Diskuter gjerne spillet under her, det er grisemorro å sitte fler og spille dette. Spillet koster per nå 259 kr på Steam, og det jobbes også med at dette kommer på konsoll etterhvert.
Jeg heter MrBluekat på Steam, add meg gjerne så kanskje vi kan ta noen games sammen! Jeg har klokka ca 70 timer på spillet, så jeg er langt unna noen professjonell i spillet.

Tjohei!