View Single Post
Sitat av equimanthorn Vis innlegg
Vel, her er mine 2 cents:

Jeg er 28 og har heller aldri vært i et forhold. Jeg deler mange av Hareks grunner for hvorfor, jeg er en picky fyr når det kommer til stykket og jeg har det med å plukke ut damer som skiller seg ut på den ene eller den andre måten, det kan variere men for meg er det viktig at hun har noe å komme med, en interessant historie eller noe sånt. Dessuten er det bare å erkjenne at jeg nok har hatt en del mindreverdighetskomplekser rundt min blindhet, har du et handicap så er det mange som helt forståelig blir ettertenksomme, all den tid du tross alt må tilrettelegge livet til dere begge litt. Jeg kan ikke personlig kjøre henne noe sted, selv plukke ut et fint smykke eller noe i den duren så man må tenke alternativt, noe som er fullstendig gjennomførbart. Synd å si det, men jeg utelukker ikke at jeg selv kunne ha gått i tenkeboksen i møte Mec ei i rullestol f.eks, men jeg synes det verken er unormalt eller rart fordi funksjonsnedsettelser byr på utfordringer enten man liker det eller ikke.

Nå har jeg egentlig aldri vært noe sosialt utskudd eller noe sånt, tvert i mot, men jeg har alltid gått inn med den forutinntatte holdningen om at hun vil sikkert bare se på det som hassle uansett, tar det en annen gang. de siste åra derimot så har jeg erkjent at jeg faktisk er en ganske kul fyr og brukt akkurat den samme kulheten ovenfor jenter og da særlig jenter jeg tenker vil sette pris på det, og det funker! det funker faktisk såpass bra at i påska så klarte jeg endelig å ta det skrittet hvor jeg betrodde alt til ei dame, hva jeg følte om henne, oss to, hva jeg satt pris på med henne and all that jazz. Risky Move, men vi kjente hverandre godt og jeg er en menneskekjenner så jeg satsa alt i ett heftig trekk og vant på det. Hun er på et litt annet sted hvor hun ikke vet om hun kan prioritere forhold pr nå men stilte seg meget meget positiv og dialogen oss i mellom har i ettertid vært på et veldig flørtende og fint plan og vi er mye nærmere hverandre og jeg tror dette er starten på noe jævlig fett!

Hvor ville jeg med dette? Mitt beste tips er i grunn å finne din gjeng som vet og sette pris på akkurat deg. det kan være lettere sagt enn gjort, men du får ingen gevinst for ikke å prøve så du må prøve, prøve og prøve, og ikke minst feile, noen ganger ganske hardt dessverre men øvelse gjør mester som de gamle sier. Jeg hadde aldri, i min villeste fantasi forestilt meg ei sånn dame men her sitter jeg og vi planlegger begge all den kunsten vi skal produsere sammen, vi er begge kreative og begge har mye av de samme drivesa for å oppnå ting så detta blir gødt!
Vis hele sitatet...
Inspirerende lesning! Kult at du overkommer dine egne holdninger, og inspirerende at det har ført til noe bra for deg! Jeg har ingen handicap selv, men er like god til å holde meg selv nede. Mye løser seg nok så snart man klarer å bryte tankemønstre og handlingsmønstre som holder en tilbake, men det er ofte lettere sagt enn gjort.