View Single Post
Ungodly freak
Mexxy's Avatar
Sitat av Hater Vis innlegg
Hvor lenge siden er det du fikk igjennom en pakke som har vært åpnet og sjekket? Fikk lyst å bestille en boks nå..
Vis hele sitatet...
Høsten 2014. Har faktisk bestilt en boks fra samme selskap som sist i forrige uke. Skal rapportere tilbake om jeg får den.

Sitat av frtoretang Vis innlegg
Vel for min del så vurderer jeg dette som alternativ til Sobril og andre angstdempende medisiner som tross alt er mye verre å bruke. Diagnose og alt er på plass. Men jeg kan liksom ikke spørre fastlegen om resept på phenibut siden det ikke selges i landet og heller ikke er legemiddel.

Bryr meg derfor ikke om "skikkelig vare" og tenker ikke på bruk av phenibut for rus. Men når en er full av angst og det blir så intenst at en blir nærmest lammet så må en vurdere kjemisk hjelp. Har fått utskrevet sobril og ja det virker veldig bra. Men pga tilvenningsfaren så ønsker jeg ikke å bruke sobril eller liknende. Og da er det ikke veldig mye igjen fra apoteket.
Vis hele sitatet...
Hvorfor er Sobril så mye verre å bruke? Du er klar over at Phenibut er vanedannende også? Og hvor mye informasjon har vi om Phenbit som ikke står på russisk? Enkelte rapporterer abstinenssymptomer av Phenibut bare etter noen få dager med bruk. Det er ikke mulig ved bruk av Sobril eller andre benzodiazepiner. Det må minst noen uker, helst måneder, før man kjenner noe særlig abstinens av benzo.

Jeg prøver ikke å sette Phenibut i dårlig lys eller anbefale benzo, men vil bare du skal være klar over at phenibuten ikke er så uskyldig som man kanskje kan tro. Forteller det bare din egen del.

Og det finnes andre ting du kan prøve ut. Buspiron, Atarax, Legevendelrot/Valeriana, Johannesurt og flere. Gamle antidepressiver som Sarotex kan også hjelpe. Enkelte antiepileptiske medisiner som Orfiril eller Diacomit kan være effektivt for noen (Lyrica og Neurontin hjelper, men de er vanedannende). Hvis du er typen som blir i form av sentralstimulerende, så kan du prøve ut Wellbutrin. Det er en svak-moderat noradrenalin-dopamin reopptakshemmer, litt svakere enn Ritalin/Concerta, men funker definitivt. Beta-blokkere hjelper mot den fysiske angsten (den du kjenner i magen), uro i kroppen og "sceneskrekk". Klonidin/Catapresan mener jeg skal hjelpe mot uro/spenning, men er litt usikker.

Så har man Truxal og disse skitne preparatene, men sånt vil du vel helst ikke ha regner jeg med.