View Single Post
Sitat av The Great Catsby Vis innlegg
Mange gode tips her allerede, men jeg vil be deg om å la være å ta med såpe, uansett om den er nedbrytbar eller ikke.
Det er ikke alltid heldig for sårbare økosystemer, og du klarer deg fint uten.
Om du absolutt skal vaske deg ville jeg heller tatt med noen våtservietter du tar med deg hjem igjen.
https://grist.org/living/ask-umbra-i...gradable-soap/
Vis hele sitatet...
Det er et godt poeng - tenkte ikke helt på dette for å være ærlig. Klarer meg veldig fint uten såpe. Det var egentlig mest tenkt som en luksusvare. Da ble sekken litt lettere ihvertfall


Dinosauren: Det er godt å vite. Da nøyer jeg meg med en 220g boks + en liten ekstra. Når det kommer til avstander og tidsbruk så har jeg det aller meste klart Jeg er veldig usikker på campsko, men jeg tviler litt på at jeg trenger det.

Jeg var usikker på bålforbud og høyfjellet - men en primus burde vel være innafor? Blir selvfølgelig plassert på et sted utenfor brannfare. Ønsker ikke å bryte lover og regler på denne turen.. (men må ha kokt vann)

Sitat av BAN Vis innlegg
På langtur bruker jeg å beregne en gassboks i uken pluss at jeg har en ekstra med. Aldri gått tom.

Skeptisk til stangen du nevner. Stang for fiske i sjøen er gjerne beregnet for tyngre kastevekter en de slukene som anbefales. Hvis det er en sjøørretstang så går det greit å fiske med sildesluker på 15-20 gram. For stor vektdifferanse mellom det du vil slenge ut og det stangen er beregnet for kan gjøre at du aldri vil klare å få fisket i det hele tatt.

Vekt nevnes her oppe. Etter noen turer så finner man ut at man kan klare seg uten mye bare for å slippe ekstravekten på sekken. Tenk over hva du virkelig trenger og fjern allt som skaper ekstra vekt.

Trenger man hele såpestykket eller er et halvt nok?
Trenger man hele skaftet til tannbørsten?
osv...
Vis hele sitatet...

Jeg har null peiling på fiske, men jeg skal sjekke litt rundt for å se om jeg ikke kan finne en rimelig stang. Har egentlig ikke lyst til å kjøpe nytt når jeg fisker så lite, men det kan jo alltids tas med til andre turer.

Jeg tror jeg er ganske innafor på vekten, ihvertfall etter å ha lest gjennom tråden og kommentarene hehe.
Sist endret av The Riddler; 4. juni 2018 kl. 17:43. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.