View Single Post
Sitat av Tøffetom Vis innlegg
Jeg droppet ut av vgs for å jobbe nattevakt på en bensinstasjon i yngre dager. Kan definitivt minnes stunder der jeg burde ha mistet jobben.
Vis hele sitatet...
Det er akkurat slike enkelthendelser jeg sikter til. Selv om de aller fleste ikke opplever dette i butikker, så har jeg selv opplevd det ca. et par dusin ganger i løpet av 30 år, så det er ikke noe som skjer daglig, men det oppleves meget ubehagelig når man først blir utsatt for det.

Jeg opplevde en gang jeg stod ved fruktdisken i en Rema-butiikk og skulle legge noe frukt opp i en pose, at to unge butikkansatte oppholdt seg like i nærheten til tross for at de ikke hadde noe arbeidsoppgave der å utføre. De snakket lavt sammen og fniste innimellom. Jeg valgte å ignorere dem og fortsatte med mitt, men da stilte de seg opp rett i forkant av meg og gliste meg rett opp i ansiktet.

Jeg sendte klage til sjefen som forklarte meg at han hadde snakket til dem og forklart dem at dette skulle de ikke ha noe av i den butikken. Jeg ble også tilbudt å møte sjefen for å motta en unnskyldning og en erstatning, men valgte å la vær. Pga min gode økonomiske situasjon så hadde jeg ikke behov for dette.

Dette er bare et eksempel på ubehageligheter jeg har opplevd av situasjoner som ikke er til å missforstå..