View Single Post
Sitat av Formido Vis innlegg
Hei, det som er problemet er at selv om han ikke ringer meg høy, eller snakker noe om det, så vet jeg at det fortsatt er der, og dette skaper en vegg mellom oss, ubehag og hatet rundt det og tanken på at han røyker. Det blir et skille mellom oss.
Jeg er fortsatt usikker på om jeg skal prøve selv, og vurderer det fortsatt.

Tusen takk for alle svarene her inne. Men det som jeg ser er at ikke alle her inne forstår angst, og følelsene rundt dette. At det kanskje ikke bare er å akseptere det så lett som dere tenker. Og det handler ikke om å forandre han, men det handler om at jeg må ta vare på meg selv også. Men det er mange gode svar her inne. Og jeg vet fortsatt ikke hva jeg skal gjøre. Det er vel en evig debatt!
Vis hele sitatet...
For å være realistisk, du har allerede prøvd å få han til å slutte, men han gjorde det ikke. Det trenger absolutt ikke å bety at du "ikke betydde nok for han", men mer sannsynlig at han ikke liker at andre skal kontrollere livet hans, og at han mener at selv om dere har forskjellig syn på rus, så trenger ikke det bety at han må bøye seg i støvet for deg.

Valget er enkelt, enten må du jobbe med deg selv, gå til psykolog for å jobbe med problemene dine gjennom terapi så du kan takle dette, eller gjør det slutt med han.

Av personlig erfaring så tipper jeg at dersom du gir han et ultimatum på at han skal velge deg eller rusen og han velger deg, er sannsynligheten stor for at han kommer til å skjule det for deg, som kommer til å skape et enda større vegg mellom dere.

De fleste mennesker liker ikke å bli styrt, og miste friheten sin.
Sist endret av Dantello; 25. april 2018 kl. 13:45.