View Single Post
Sitat av jaffarbigbag Vis innlegg
Godt norsk; Hykler.
Du har gjort akkurat samme ting før, men fordi det skjedde deg noe skal du absolutt hate på andre og fornekte dem og gjøre noe du selv synes var greit for et par år siden..?
Sett deg heller ned med han når han røyker og vær med han, hvordan kan du få utløst angst av og bare sitte med noen som røyker litt weed?
Nei, her tror jeg MYE av angsten ligger i ditt eget hode, du fokuserer og tenker for mye på det og da blir det bare tankekjør.
Vis hele sitatet...
Jeg trokke du helt skjønner. Dette her handler jo åpenbart ikke om å hate på hva andre gjør eller fornekte dem å gjøre noe fordi man har hatt dårlige opplevelser med det selv, men fordi når man har vært gjennom det psykiske helvetet rusen tok hun gjennom så setter det seg som traume. For eksempel en person som har blitt voldtatt på fylla eller oppvokst med en far som drakk og slo mor, kan få potensielle traumetriggere av å være rundt folk som drikker igjen. Det er ikke vanskelig å skjønne at hun ikke liker at han røyker og helst ikke vil være rundt han når han gjør det, eller leve med en som røyker når hun har vært gjennom det hun har.
Psyken er ikke alltid forståelig for folk som ikke har opplevd nøyaktig det samme selv, så jeg syns du skal roe ned med å snakke sånn til folk som du gjør her. Man er ikke hykler fordi man har erfaringer og fått nye verdier i livet sitt enn hva man hadde før.