View Single Post
Sitat av StellaWild Vis innlegg

Takk for et reflektert svar @Dantello Er det vanlig at folk bruker sosiale media med falsk id? Er jo ikke så mye på sosiale media je heller, men googler man navnet mitt får man opp utdanning og arbeidsforhold fordi utdanningsinstitusjoner har lister med elever og samme med arbeidsplassen min som har vært i media noen ganger. Så på en eller annen måte havner folk på nettet.
Vis hele sitatet...
Usikker på hvor vanlig dette er generellt sett, men personlig så har jeg et familiemedlem og noen få bekjente som bruker falske profiler.

Grunnen til dette valget er at de ønsker å ha kontakt med venner, men ønsker ikke å ha så mye informasjon om dem eksponert.

I disse tider, hvor det er mye press på å være "populær" på sosiale medier, få likes, etc. kan dette være ekstra viktig for mange. Sannheten er at veldig mange av oss, bevisst eller ikke analyserer mennesker i livet vårt basert på deres sosiale profiler. Med en falsk profil går presset om å legge ut interresant innhold for å vise hvor kult liv du har, hvor populær du er osv bort.

Familemedlemmet mitt med falsk profil er advokat, og brukeren brukes hovedsakelig for å hente informasjon om andre i forhold til diverse saker han jobber med.