View Single Post
Sitat av gotta_love_dmt Vis innlegg
Får vel ta ett 2-3ukers opphold på fjellet eller på en avrusning, for dette går kun 1 vei. Fordelen med avrusning er hvis jeg forteller om flashback'sa til en av de som jobber der, freaker de ut og skaffer noen som takler det og faktisk kan hjelpe, de vet hvilke folk som faktisk er proffe
Vis hele sitatet...
Skaff deg noen som kan hjelpe i allefall, selv om du kanskje må lete litt. Og ikke skaff deg alkoholisme som et tilleggsproblem.

Alenetid i fjellet funker veldig bra for meg, har dog ikke prøvd så lange perioder. Synes uansett bare det funker når jeg er der, det fikser jo ingenting. Kan sikkert slå begge veier angstmessig, men verdt å prøve hvis du tror det kan funke.

Er det flashbaksene du prøver å dempe med spriten, eller mer generell angst? Har ikke erfaring med "vanlig" ptsd så vet ikke helt hvordan det arter seg, men hvis flashbacksene varer lenge eller kommer veldig tett over et tidsrom, så finnes det noen "grounding" -øvelser som kan hjelpe for å komme tilbake til her og nå. Bedre enn alkohol i alle fall.