View Single Post
Jeg ble diagnostisert med PTSD etter en voldtekt i 2012. Jeg vet ikke hva som er hva etter slikt, men jeg fikk problemer med å svelge, slik at jeg gikk kraftig ned i vekt. Jeg fikk hyppige mareritt om natta. Angst utviklet jeg også, noe jeg aldri har slitt med. Jeg kunne fryse til, svette, få angst, bli kvalm og veldig svimmel om jeg hørte glassmeldingslyden til iPhone - det var den lyden min voldtektsmann hadde på min telefon. Og denne lyden sliter jeg faktisk litt enda med. Og så fikk jeg en følelse av at verden ikke var virkelig. Og tankene hadde jeg ingen kontroll over, så jeg fikk et voldsomt tankekjør. Det var det jævligste, og fikk meg til å vurdere unevnelige veier ut av det hele.

PTSD er noe av det vanskeligste jeg har måttet takle, og det var en hard kamp å bli frisk igjen. Det var fint lite som fungerte, av kropp og psyke, og jeg skalv konstant. Og kjeftet og grein. Jeg mistet 95% av vennene mine, og ble til slutt ufør. Nå er jeg på bedringens vei, selv om jeg nok blir en nervøs person resten av livet dessverre.
Sist endret av Amflora; 15. november 2019 kl. 14:51.