View Single Post
Sitat av trikker95 Vis innlegg
Komisk at du snakker om facepalm....

Du hevder at dette muligens er noe Expressen har funnnet på, dvs. en av Sveriges største aviser farer med løgner kun for å sverte politiet? Jeg har dessverre ikke tid til å begrunne alle andre aspekter i denne saken, men reagerte på at politikilder påstår at 2-3 skudd ble avfyrt, når både tomhylser på åstedet og vitneutsagn sier noe helt annet. Du som ønsker at jeg skal ta med alle mulige detaljer i denne saken... Pussig at du utelater alle vitnene som har hørt langt flere skudd enn 2-3.

Jeg har valgt å ikke kommentere selve hendelsesforløpet, da det er litt tidlig uten all fakta på bordet.
Det skal dog nevnes at drapsofferet sto rett ved en lyktestolpe og det hadde allerede begynte å bli lyst ute.
Vis hele sitatet...
Hvor sier jeg at det er expressen som lyver?
Anonyme kilder har null betydning, det kan være en kollega som beskytter en annen, det kan være en journalist som ikke sjekker kilden sin, det kan være feilsitert, eller bare oppspinn. Who knows?

Det jeg sier er at dette ikke er OFFISIELLE uttalelser fra politiet så vidt jeg kan se og bør dermed ikke betraktes som det.
Om det er et argument at expressen er blant Sveriges største aviser, er da alt VG skriver 100% korrekt?
Det er vel en grunn til at de ønsker å være anonyme i et såpass trivielt spørsmål om hvor mange skudd som ble avfyrt.

Expressen har flere ganske alvorlige avgjørelser i PON (Sveriges svar på pfu) så å ta alt de skriver som god fisk såpass tidlig er naivt.