View Single Post
Sitat av trikker95 Vis innlegg
@Rosander
"Ifølge Expressen skal syv tomhylser være synlige på bilder fra stedet. Anonyme politikilder opplyser imidlertid til Dagens nyheter at det kun skal ha blitt avfyrt to eller tre skudd. "
Vis hele sitatet...
Anonyme politikilder, har vi ikke en emoji for facepalm her?
Vet du om det er en offisiell uttalelse som sier at det ble avfyrt maks 3 skudd? Iom at du konkluderer med at hele den svenske politietaten er løgnere.
Disse kildene kan være rent oppspinn for alt vi vet.

Det jeg har lest er at 2-3 betjenter avfyrte skudd, men ikke hvor mange. Nå har ikke jeg gransket det lille av fakta som er tilgjengelig så for all del så tar jeg helt feil, men du er litt vel bastant i innlegget ditt som igjen baserer seg på anonyme kilder.

Jeg merker meg derimot at du ikke ønsker å kommentere de andre opplysningene i artikkelen som du unnlot å nevne.

I samme åndedrag vil jeg også påpeke at vi snakker om media som kilder her (ja, jeg bruker også media som kilder) som prøver å score klikk på at han hadde Downs.

Det er tragisk det som skjedde, men bare fordi han hadde Downs betyr ikke at politiet automatisk ikke kan vurdere situasjonen som truende både for seg selv og de som faktisk bodde i leilighetene hvor dette utspant seg.

Hadde de ikke skutt og dette viste seg å være en desperado ville kritikken vært like hard.

Det jeg lurer mest på er om politiet visste at det var en savnet person som ikke kunne gjøre rede for seg i området.
Det er altfor mange ubesvarte spørsmål til å kunne dømme noen på dette tidspunktet.