View Single Post
Sitat av Hygge Vis innlegg
Det er også HØYE tall for personer som dør i trafikken, personer som dør av våpen, personer som dør av tobakk og lignende. Skal vi av den grunn si NEI til disse tingene?
Vis hele sitatet...
Bil er nødvendig for veldig mange for å tjene penger, for å skape et grunnlag for økonomien og livet i samfunnet. Tilogmed for å betale skatt og sørge for trygdeytelser. Altså, det er ikke riktig å sammenligne det med cannabis.

Våpen er det ulovlig å bære.

Tobakk er jeg med på å forby. Det fører ingenting bra med seg. Men å nyte en sigar en sjelden gang på fest er ok for min del. Da har man jo litt smak og det er for hyggens skyld. Tobakk\sigaretter er bare en stor uvane og fører absolutt ingenting bra med seg. Ikke er det prestasjonsfremmende, ingenting.


Sitat av Hygge Vis innlegg
Hvis man blander cannabis med alkohol, så vil risikoen for å dø selvsagt komme til stede med en gang alkoholen kommer inn i bildet. Alkohol i kombinasjon med veldig mange andre ting er farlig, og jeg vil ikke si at dette er grunn nok til å beholde cannabis på narkolisten.
Vis hele sitatet...
Cannabis og alkohol gir rus på to forskjellige måter. Det er også en veldig populær rus, som mange vil begynne med. Jeg tror det vil være en dårlig idè for den generelle folkehelsen å legalisere det. Hvorfor skal man legalisere to så populære rusmidler, når det i kombinasjon kan gjøre så mye skade?


Sitat av Hygge Vis innlegg
Angående det siste du sier, med bruk i ukedager og lignende, er jeg selvsagt enig. Men da kommer vi tilbake til bruk og misbruk. Det vil alltid være folk som er dritings på en onsdag klokken 10, på samme måte som noen er bøtteskev samme onsdagen samme klokkeslett. Det vil også alltid være personer som ikke misbruker disse stoffene, men har et sunt forhold til dem.
Vis hele sitatet...
Jeg tror at selv om man bruker rusmidler i veldig små mengder, vil det påvirke innsovningen og søvnrytmen. 99% av ukedagene i året er jeg edru, merker stor forskjell på jobben dagen etter de dagene jeg har drukket kvelden før og da drikker ikke jeg mye...