View Single Post
Sitat av Hygge Vis innlegg
Pleier du å drikke alkohol på jobb?

Jeg blir ikke en annen person selv om jeg har røykt cannabis, og jeg klarer da fint å oppføre meg blant folk, venner og familie etter en joint. Kan ikke tenke meg at dette er utrivelig hvis jeg oppfører meg normalt. Og igjen, det er ikke snakk om at hele befolkningen skal "gå rundt" å være høy dagen lang.
Vis hele sitatet...
Hva med lege middel. Da skal jo alle som har behov for det bruke det.
F eks bussjåfør, skal han/hun ha rett til og bruke dette på jobb på samme måte som en butikk ansatt?

Alkohol er vell ikke et legemiddel, sist jeg sjekket.

Sitat av Marr Vis innlegg
Hvordan skader det familien og venner at jeg tar meg en jonas en lørdagskveld?

Folk snuser, røyker, drikker og oppfører seg som tullinger overalt hele lørdagskvelden. Det er ihvertfall ikke trivelig for alle parter. Hadde cannabis blitt lovlig å bruke så betyr ikke det at man ikke må sette grenser for hvordan det skjer. Det er ikke lov å drikke offentlig, og en slik regel ville nok helt klart blitt innført om det skulle blitt lovlig.

Det er forøvrig ikke mange som går rundt high as fuq, de sitter som regel inne i huset sitt godt plantet i sofaen.

Hvordan man skulle gjort det innenfor jobb? Såklart setter man jo grenser for når bruk skal foregå og ikke. Det er ikke mange som kommer drita på jobb selv om det er lov å drikke alkohol. De fleste arbeidsplasser har vel en slags type kontrakt hvor det står at man ikke skal være på jobb i ruspåvirket tilstand, og denne vil jo også selvsagt gjelde for cannabis.
Vis hele sitatet...
Det jeg skrev var m/tanke på at dette var et legemiddel. Sjansen for at det blir det er vell langt større en at det blir lovlig for alle.