View Single Post
HappySmoothie's Avatar
Trådstarter
230
Sitat av Smetown Vis innlegg
Det at fokuset ditt over hva i verden som er humant eller ikke dreier seg om din rett på å ruse deg på en plante lovlig er skremmende.

Frihet til å skyte heroin!

Kanskje du ikke har tenkt at lovene beskytter deg for å gjøre noe fornuften din ennå ikke forstår er dumt eller har erfart negative effekter ved. Realiteten er at cannabis ikke er nødvendig å få legalisert fordi vi ikke trenger et større skadeomfang enn den vi har med alkoholen. Jeg vedder også på at bak argumentene om dødsfall ved alkohol og cannabisens medisinske effekter skjuler det seg mange små djevler med et stort ønske om å ruse seg uten frykt for å bli tatt. For det hadde vært digg, hadde det ikke?

Jeg hater ikke cannabis. Jeg har mange gode stunder med denne planten og jeg har erfaringer fra de de negative sidene. Det som er trist er at mange ikke innser at planten ikke burde stå i sentrum, og at det finnes mer givende og bedre ting å legge fokuset på.
Vis hele sitatet...

"Frihet til å skyte heroin", den drar du vel litt langt? Du sammenligner et veldig uskyldig stoff med et av verdens farligste stoffer. Ikke greit

"Fordi at vi ikke trenger et større skadeomfang enn det vi har med alkoholen"?Hva er din kommentar til at overdoser i Amsterdam ble sterkt redusert etter legaliseringen av cannabis, og den totale mengden negative effekter av rus også gikk ned?

Sitat av UngarEffect Vis innlegg
De pengene du har brukt på knark..hvor blir det av de?
Slik jeg har forstått det så kommer majoriteten av europas hasj fra marokko.
Bander/mafia - kall det hva du vil, organiserer og smugler dette fra Afrika og blandt annet til Norge.
Hva bruker de pengene på? Vi kan bare spekulere...kanskje menneskehandel av kvinnfolk som blir sendt hit og dit og pult fra sans og samling?

Jeg vet ikke hvor det blir av pengene, og det er vell ingen som har noe god kontroll på dette.

Poenget mitt er at (mis)bruket ditt finansierer en underverden, dersom du kjøper hasj. Gro selv eller kjøp av det naboen din gror.
Avkriminalisering av brukerdoser på kanskje 5g hasj er helt totalt idioti. Skal dette gjøres skikkelig må vi få landbruket og gartnernæring i Norge med på banen, evt legalisere å gro etpar planter til eget bruk.
Vis hele sitatet...
Godt poeng, derfor er det en stor ressurssløsing av politiet å ikke ta tak i problemet. Dersom cannabis ville vært tilgjengelig på andre måter ville vi samtidig som vi svekket denne groteske underverden, fått et politihus med mye bedre økonomi og tid til alvorlige politisaker.

PS: Cannabisen jeg kjøper vet jeg nøyaktig hvor kommer fra
Sist endret av HappySmoothie; 13. mars 2013 kl. 18:11.