View Single Post
Sitat av Dafro Vis innlegg
tenkte faktisk på hva som gjør at jeg vet at jeg er våken.
Vis hele sitatet...
For min del føler jeg at alt sammen er litt off, føler at realiteten irundt meg ikke er den som er der når jeg er våken. Alt sammen føles på en måte litt "tynt" uten å ha bedre ord for å forklare det. Som om jeg kjenner at jeg ikke har helt kontrollen på meg selv da det er veldig vanskelig å holde på tanken at "Dette er en drøm". En rar følelse som jeg ikke har i våken tilstand.

Det som også kan være lurt er å gjennomføre flere realitets-skjekker enn å kun se om alle fingrene er på plass, og at de ser ut som de skal. Når jeg tar en titt på fingrene mine prøver jeg også å stikke en finger gjennom hver hånd-underflate (I drømmeland skal fingeren gå langt innover), dra i huden på hånd-overflaten (I drømmen skal huden strekke seg så langt ut som du drar, for å så dra i huden på underarmene mine av samme prinsipp som sistnevnte. Dette fordi når én realitets-skjekk svikter så er det liten sjangse for at de tre andre ikke fungerer.
Har også hørt to sterke 'skjekker' som fungerer veldig bra uten at jeg selv hverken bruker eller har prøvd disse; Slå av lysbryteren som er i rommet du befinner deg i (Denne bryteren kan og bør variere fra rom til rom, altså ikke utfør dette på kun étt rom, da man ikke tenker på å gjøre dette i drømmer om man ikke er på det 'faste' rommet), dette vil i drømmen ikke ha noen innvirkning på selve lyset, med andre ord vil ikke belysningen slåes av.
Den andre teknikken er å se seg selv i speilet ofte, da man i drømmen vil enten se en annen person eller ikke noe som helst. Lykke til, og som sagt tidligere i tråden; Ikke gi opp om du ikke får det til i løpet av lang tid (Dette kan være opp til flere måneder) da det ikke er i nærheten like enkelt for en person å oppleve dette fenomenet som for en annen
Sist endret av SoppVandreren; 18. desember 2015 kl. 02:08. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.