View Single Post
Moonshiner
Skogsnisse's Avatar
Trådstarter
30
Sitat av _abc_ Vis innlegg
Ofte sett at noen velger å konsumere heimert uten å filtrere. Hva er greia med det? Dårlig tid, lite lyst på den ekstra jobben eller er apparatene deres så bra at det ufiltrert smaker nesten like bra? Ublandet (stærk sprit90+%) kan jo være greit om en må ha med en lerke, men til ordinært bruk er kanskje det å blande ned å foretrekke? Fort å gå surr i miksingen om en blander drinker på rutine og ikke tenker på at styrken er 94% og ikke 40%.
Vis hele sitatet...
Enig i at 94/95 ikke er særlig drikkbart, men det er eneste grunn til at jeg blander ut.
NTH-kolonna, med rett fyll, kjørt sakte og pent, gir så bra sprit.
Og jeg tar meg heller tiden med å kjøre rolig enn å måtte spe ut og rense.
Denne kolonna er ikke bygget for fart, så om man vil ha mye, fort, så må man nok ha en annen. Og da belage seg på litt kullrensing..

Sitat av Svoobydo Vis innlegg
Da var man igang igjen
Go gammel Sputnik på ca 40 år som levere 3 l god 94% av 25 liter sats . (21) l etter den var ferdig gått ��
Hadde problemer tidligere da eg brukte for mye krus i stigerøret , som førte til for høy tempratur i stigningen ..
men no e eg på rett kjør igjen .
Prøvesmake i kveld , da stiminga over 12 t ga ren 94 % uten bismak , som gikk rett i koppen uten siling ☺️☺️����

Har forresten stående en vann destilator som skal være knall bra å lage sprit av ... har ikke prøvd selv , men en polsk mann tipset meg at det var knall bra å bruke på stuebordet hjemme
Vis hele sitatet...
Det låter jo helt eventyrlig. 3 liter av en 25 liter, uten fusel og faen.
Hvor sterk sats lager du? Og.. har du noen snasen oppskrift?
Sist endret av Skogsnisse; 25. desember 2019 kl. 16:11. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.