View Single Post
Luzid's Avatar
Trådstarter
29
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Ja, effektene og det du opplever er noe jeg har lest brukere beskrive her om Cannabis/Hasj i flere år. Det er ikke uvanlig å få slike reaksjoner. Cannabis er mildt psykedelisk, og om du ikke er komfortabel med omgivelsene så vil rusen fort være bensin på bålet når det gjelder angst og panikk. En tanke leder til den andre, før man vet ordet av det er man overbevist om at hjertet slår så fort at man skal dø.

Du sier du sliter med panikkangst og går på Zoloft (Selektiv Serotonin Reopptakshemmere, SSRI) og dette er ikke et godt utgangspunkt for å eksperimentere med rusmidler. Jeg sier rett ut nå at ut i fra reaksjonen din på rusen og behandlingen du går på at du burde droppe bruken, enn så lenge. Er det virkelig så viktig å bruke Cannabis/Hasj?

Som topdogg nevner over her, så er det enda større sjanse for panikkanfall og ubehagelige symtomer om du spiser Cannabis/Hasj.
Rusen tar lengre tid før den fungerer så faren for å redosere i troen om at den første dosen var for liten, for å så få effekten av begge dosene er en realitet. Mange blir tatt på senga om hvor kraftig rusen kan være når man spiser det.
Vis hele sitatet...
Hmm vell det som trigget mitt panikkanfall tror jeg var at jeg var litt nervøs i begynnelsen før jeg skulle røyke også ante jeg ikke helt hva som skulle skje. Også med en gang jeg merket en liten endring så ble jeg nervøs for at det skulle bli veldig intenst veldig fort. Ante jo ikke hva jeg skulle forvente men nå vet jeg litt bedre etter å ha prøvd noen få ganger. Det er derfor jeg vil prøve brownies isteden. Jeg tror det at når det kommer sakte så får jeg tid til å samle meg istedenfor at det blir sånn intenst med en gang. Også synes jeg det varte så kort når jeg røyket som var litt kjipt synes jeg :/

Panikklidelsen min startet i slutten av 2014 da jeg ble svimmel av en eller annen grunn. Kom sånn plutselig. Hadde aldri hatt panikkanfall før så ante ikke helt hva som skjedde med meg. Jeg hadde panikkanfall flere ganger for dagen i 4 måneder og hadde mye dødsangst og helseangst. Men etter hvert lærte jeg at det var jo aldri noe farlig som skjedde meg. Lærte meg å takle anfallene.
Nå har jeg bare panikkanfall noen veldig få ganger i året. Skjer ofte viss jeg har fått for lite søvn og ikke klarer å tenke klart. Var jo det som skjedde når jeg røykte. Alt ble så tåkete i hodet sånn plutselig og jeg klarte ikke å tenke helt rasjonelt. Men jeg kjempet jo meg igjennom anfallet og etterpå hadde jeg en ganske digg rus og bare nøt det. Men ja rusen varte så kort :/

Grunnen til at jeg vil prøve å eksperimentere med hasj og sånn er jo det at jeg har hatt så lyst lenge og jeg synest det er interessant. Hadde planer om å lage brownies en gang snart når det passer seg, også dele det ut i 4 stykker og bare spise en først for å se hva som skjer. Har lest mye opp i det og vet at det ikke er lurt å spise mer bare fordi man tror at det ikke skal virke. Jeg tar det veldig serriøst og har stor respekt for det. Vet hvor intenst det kan være så jeg starter forsiktig.

Dette er noe jeg bare har lyst å prøve ut for å ha det litt gøy innimellom med noen kompiser. Har ikke akkurat tenkt å bruke det som medisin selvom det hjalp meg litt ved å roe meg ned pga jeg har adhd og at jeg også fikk matlyst og spiste mye (som er bra for meg fordi jeg er veldig tynn). Bare noe jeg vil bruke innimellom.

Hater jo alkohol. Jeg blir bare deprimert av alkohol. Vet ikke hvorfor. Føler jeg bare dummer meg ut på alkohol også føler jeg meg forferdelig dagen etterpå. Jeg må finne noe annet som funker for meg og da har jeg lyst å prøve meg fram med andre ting. Trist at alt det andre skal være ulovlig da :/

Lurer litt på hva du mener med at det ikke er lurt å prøve hasj og sånn når man går på antidepressiva? Er det farlig elns? Gjør det rusen mer intens? Psykose? For å være ærlig har jeg litt lyst å slutte på de men de funker sånn noenlunde mot sosial angsten min.

Jeg tar også valium. Pleier å ta 2 stk (10mg) innimellom men sjeldent for å bare slappe av. Så la oss si jeg tar meg to sånne før jeg spiser brownisene. Vil det kanskje lette litt på angsten?

Jeg stoler på deg da, virker som du har ganske mye ærfaring og vet litt så hvis du mener at jeg ikke burde gjøre dette så skal jeg i alle fall tenke godt over det. Har bare så sinnsykt lyst å prøve meg fram til jeg finner noe som funker for meg.