View Single Post
Eeeh er litt ny her og har ikke så mye peiling på hvor jeg skal skrive dette egentlig men får vell bare skrive hvordan min erfaring med å røyke det var og sånn. har røykt litt flere ganger nå de siste ukene for å prøve meg frem.

Litt om meg:
Så jeg er en fyr på 20 år nå (ble nettop 20). Har hatt utrolig lyst å prøve hasj eller gress eller hva som helst lenge, men har liksom aldri fått kontakt med noen som jeg kunne ha kjøpt av pga sosial angst. Har prøvd hasj i te engang fordi en kompis pleide å ha det i te og drikke det. Merket ikke mye as, annet en at jeg fikk litt dårlig hukommelse.

Rett før nyttår nå så skulle jeg røyke det for første gang. Hadde fått tak i 1 gram omtrent og tok sånn halve greien og varmet den litt opp slik at jeg kunne blande den inn i tobakken. Jeg prøvde å lage jointen så bra jeg kunne. Tok mitt første trekk og merket at det svei litt i halsen, også ventet jeg litt. Tok enda et trekk og prøvde å holde det inne så lenge jeg kunne men det begynte å svi så jævlig i halsen og jeg klarte ikke å få det ordentlig ned i lungene. Hostet noe så vannvittig. Måtte ta meg et glass med vann fordi det svei sånn. ventet litt til også tok jeg noen flere trekk, men det var helt jævlig så det skulle svi. Med en gang jeg tok et trekk så følte jeg at jeg bare måtte hoste med engang. Det var ikke akkurat noe god opplevelse det.

Kan ikke si at jeg merket så mye egentlig. Men jeg tenkte at dette var sikkert fordi det var min første gang og jeg fikk det ikke ordentlig ned i lungene.

Neste gang jeg prøvde så lage jeg en slags bong av en tom flaske. Lagde et hull helt bakerst også et hull hvor jeg kunne trekke fra jointen osv sånn. (fikk hjelp med dette her da av noen). Denne gangen var det lettere å trekke. Jeg holdt på hullet bakerst på flasken også sugde jeg inn så mye røyk som jeg klarte også tok jeg et trekk. Jeg merket noe sviing i halsen men ikke i nærheten av hva jeg gjorde når jeg bare røyket en vanlig joint.
Denne gangen merket jeg faktisk noe effekt. Da jeg hadde tatt noen trekk så begynte jeg å føle at alt gikk litt sånn frem og tilbake. Det var litt rart. Så sa jeg bare til han kompisen min at det er akkurat som jeg er på en båt. Også lo vi litt. Men jeg følte meg egentlig litt nervøs. Har panikklidelse og kjente at jeg begynte å få et lite panikkanfall. Men jeg gikk bort til sengen min og lå meg ned å så på tv. Da følte jeg meg plutselig veldig trygg og alt føltes litt sånn behagelig. Det gikk ikke mer enn en to timer så følte jeg ikke det så mye lenger.

Så var det tredje gangen. Samme greiene med den flasken. Merket den svimmelheten eller hva jeg skal kalle det etter noen trekk. Men denne gangen fikk jeg et skikkelig panikkanfall. Jeg ble nummen i hele kroppen... så mistet jeg synet. så ingenting.. alt var bare hvitt. Har aldri opplevd dette under panikkangst. Jeg tenkte at nå svimer jeg av. Begynte å miste hørselen og hørte en ringelyd i ørene. Jeg gjorde meg klar for å bare svime av (btw har aldri besvimt før). Kompisen min var der å passet på da så var nå trygg på det. Jeg satt på en stol og bøyde hodet mitt nedover og lente meg på armene mine og bare ventet. Husker jeg tenkte "faen jeg skulle aldri gjort dette" Aner ikke om jeg faktisk svimte av eller hva... Men så plutselig begynte jeg å komme tilbake igjen. Hørselen var veldig treig å komme tilbake da, og den suselyden var der fortsatt. Spurte kompisen min om han hørte den men han lo bare litt og sa "Nei det er nok bare hasjen, ta det helt med ro". Jeg satt der litt og prøvde å komme over panikkanfallet. Så gikk jeg å så på tv igjen sånn som sist og ting ble bedre. Merket at jeg ble jævlig sulten av det lol. Gikk i kjøleskapet og bare tok noe jeg kunne spise så det var nå litt tidig da.

Etter dette har jeg ikke prøvd så mye mer. Bare noen få ganger. Ikke noe sånn skikkelige anfall igjen som sist. Og det svir ikke like mye å røyke det nå som i begynnelsen.

Har noen spørsmål angående dette nå da:
-Er det normalt det jeg opplevde egentlig? Liksom at jeg holdt på å
svime av, panikkanfall og alt det der? Kompisen min sier alt som
skjedde med meg er normalt og at jeg ikke skal tenke så mye over det
men vil ha noen andre sine meninger også.

-Jeg har kjøpt meg en ny klump med hasj og har ca 2,5 mg. Jeg har
lyst å heller prøve dette med brownies fordi jeg liker ikke å røyke egt.
Fant en oppskrift å tenkte å dele det opp i 4 sånne cookies også prøver
jeg en først og ser hvordan det går.
Har lest litt opp i det da og har sett at mange har skrevet at det kan bli
litt mer intenst og "psykedelisk" med brownies så lurer bare på om jeg
må være forsiktig og ikke spise så mye på en gang eller hva.

Takk for svar på forhånd!

OH! Jeg glemte å nevne at jeg går på Zoloft og om det har noe å si om hvordan hasjen fungerer?
Sist endret av Luzid; 20. januar 2018 kl. 06:26. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.