View Single Post
Sitat av DSlhm Vis innlegg
Å lese det du skriver er som å se hvordan jeg selv ville beskrevet meg selv.. jeg har dog ingen ADHD diagnose, har også blitt såppas gammal at det ikke har noe å si (godt inn i tredveåra)..
Vis hele sitatet...

Her må jeg bare si jeg er vilt uenig med deg. Om folk er 15, 34 eller 50 når de får diagnose så vil både diagnosen i seg selv, og spesielt medisinering gjøre at livskvaliteten øker radikalt. Forsøk å forestille deg at du kunne forholdt deg til andre mennesker uten å miste fokus, at du kunne vært mer organisert, at dagene hadde struktur etc. Medisinering kan gi deg økt livskvalitet, større livsglede og muligheten til å tenke fremover og planlegge. Bedre ditt nettverk fordi andre vil oppleve deg på en annen måte ja kort sagt jeg mener rett og slett at du bør snakke med fastlegen.

Nå vet jeg ikke hva du jobber eller om du jobber, men antakeligvis vil du fungere svært mye bedre på jobb også om du får medisiner. Har du feks hatt problemer med å beholde jobber, eller at du fort går lei en jobb så kan en diagnose og oppfølging av fagfolk og medisinering gjøre den biten mye enklere for deg.

Du er ikke halvveis i livet engang som noen og tredve og du har statistisk minst 40 år igjen. Forsøk å gjøre de neste 40 ennå bedre enn de første 30. Uansett hvordan livet ditt har vært til nå så kan du endre livet på nesten alle områder om du får mer fokus, bedre struktur og impulskontroll. Er ikke det jeg mener at du skal knaske ritalin og bli hjerneforsker eller advokat. Men det kan du om det er det du vil. Du trenger bare fokus.

Sitat av al_digit Vis innlegg
Jeg slenger meg på denne tråden. Her var det masse utfyllende og bra informasjon. Jeg mistenker selv at jeg har adhd, mest pga en ekstrem indre uro gjennom hele livet. Vet bare ikke om jeg tør å stille til utredning for jeg frykter fylkeslegen vil legge beslag på div førerkort etc. Men du verden det ville være en lettelse om det fantes medisiner mot å være sånn.

Har som mange andre også prøvd litt narkotika en gang i tiden. Amfetamin skremte vettet av meg for jeg var den i gjengen som ble "normal" av det. Det bidrar jo til økt mistanke..
Vis hele sitatet...

De med ADHD blir jo bedre sjåfører på medisin, og medisinering av ADHD har sålangt ikke vært grunn til å frata noen lappen.
Sist endret av frtoretang; 5. november 2016 kl. 16:13. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.