View Single Post
Medisinene er søppel spør du meg. De fungerer ikke spesielt bra og er langt i fra verdt bivirkningene som depresjon, miste matlyst helt og søvn problemer osv..
Du er den du er og vist du ikke har store problemer med den du er så anbefaler jeg ikke at du skal ta en stimulant resten av livet. Bare tenk over det, hvor sunt kan det være å gå på en amfetamin analog hverdag? Sant nok ikke så store doser men still.

Kjenner ganske mange som gikk på dem inkludert meg selv. Ingen av oss går på dem lenger. Spylt dem i dass forlengst. Ingen av oss fikk noe særlig ut av det uten om at vi kanskje ble litt mere kjedelige (nedstemte) og litt mindre hyper. Skikkelige abstinenser fikk jeg også når jeg slutta med dem.
Jeg foreslår at vist du faktisk sliter med den du er at du prøver å gjøre noe med det selv, det er fult mulig og svaret er ikke en pille.
Kanskje du kan prøve å ta medisinene kun i de situasjonene du virkelig trenger dem, bruke dem som et verktøy i stede for å dope seg vær dag. Som F.eks vist du har 100 sider å lese igjennom på noen dager og du ikke klarer å konsentrere deg.

Detter er min mening om ADHD medisiner. Men detter er noe du må finne ut av selv, kanskje er det noe hel annet for deg, men jeg tviler.
Det jeg tror kommer til og skje når du begynner på dem er at du ikke merker så mye i det hele tatt, i så fall hva er vits med å ta dem + bivirkninger kommer sjeldent med en gang.

Les punkt 4 der om bivirkninger så finner du en evig lang liste med bivirkninger som er alt fra, hjerteinfarkt til selvmordsforsøk
http://www.felleskatalogen.no/medisi...janssen-569177
Sist endret av Alge; 15. oktober 2016 kl. 15:59.