View Single Post
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av Bobben79 Vis innlegg
Jeg tror, på f.eks at noen kan «henge igjen» og ikke dra videre når de dør. Kall det sjel eller energi om du vil. Språkets begrensninger kommer fort på div tema, men kan prøve å forklare min synsvinkel. Har opplevd folk som har gjort ting for å hjelpe energien/sjelen videre og inn i lyset. De som bor der har da blitt kvitt «problemene» i huset. En beskriver f.eks det han kaller å reise inn mellom verdnene, mye som er mulig.

Jeg tror, f.eks fordi jeg vet det menneskelige øyet bare kan se en liten del av lysspekteret.

Kall det gjerne at det bare er hjernen som gjør det, vil det si at det ikke eksisterer?

Alt er energi. Energi med forskjellige frekvenser. Bordet jeg har ipaden på nå har en mye lavere frekvens en kroppen min. Astralkroppen man kan reise med har igjen en høyere frekvens en kroppen min.

Jeg tror, f.eks på grunn av ting jeg har lest innen kvantefysikk/mekanikk.
Vis hele sitatet...
Unnskyld meg men dette er totalt pølsevev.
Jeg blir egentlig mitt provosert av at det blandes inn konsepter fra vitenskapen for å prøve å legitimere synspunktet.

Ja, øyet kan bare oppfatte en snever del av det elektromagnetiske spekteret , men du omgir deg daglig med utstyr som kan detektere andre deler av spekteret. Mobiltelefonen din gjør der hele tiden, vi har infrarøde kamera, vi kan måle alle de forskjellige energiene i det elektromagnetiske spekteret, og vi har fremdeles ikke målt noe som viser til paranormale ting som spøkelser/tapte sjeler.

Og nei, vi skiller på det hjernen din konstruerer og det som faktisk kan bevises objektivt fra andre hold. At du tror noe har særdeles lite å si for andre rundt deg, bare fordi du tror noe gjør det ikke mer ekte, det er fremdeles en vrangforestilling.

Igjen bruker du konsepter fra vitenskapen til å legitimere fjas.
Ja, vi har energier, og de er i forskjellige frekvenser, noe vi for lengst har kartlagt:

Alt har energi, men du unnlater å nevne masse, noe jeg antar er for en litt mer "magisk" vinkling. Nei du har ikke en frekvens, ikke bordet heller.

Hvis du mener ting du har lest om kvantefysikk legger bevis for paranormale ting så har du grovt missforstått det du har lest, og der er ikke uvanlig, kvantefysikk er fundamentalt absurd og særdeles vanskelig å sette i kontekst.
Sist endret av Dodecha; 10. januar 2021 kl. 19:55.