View Single Post
Ei dame jeg kjenner sier hun tror samene kan trolldomskunster fordi hun angivelig ble "behandlet" av en same etter en ulykke på vidda en plass i nordnorge, etter ulykken blødde hun kraftig og til tross for at flere hadde forsøkt å stoppe blødningen så hjalp det ikke. Ifølge henne så kom det en same bort gjorde noe som for meg høres ut som en magisk gest og hun stoppet å blø. Redningsfolkene påstå ifølge damen at samen hadde reddet livet hennes. Etter at jeg hørte historien forsøkte jeg å google og det kan se ut som det er flere som har opplevd noe tilsvarende. Om det virker eller hva som gjør at det virker aner jeg ikke. Og jeg er ikke helt sikker på om hun er helt troverdig om jeg skal være helt ærlig, for hun driver med krystallterapi eller noe slikt som skal fjerne masse problemer. Og akkurat det høres for meg ut som eventyr.

Kanskje er det mer enn vi aner og forstår. Men jeg har ikke opplevd noe slikt selv så det gjør det litt vanskelig å tro det ene eller andre. Det mest merkelige jeg har sett er en mann som gikk rundt i hagen til naboen med en kvist og spraymaling og tegnet streker på plenen. Ifølge naboen hadde fyren markert både vannledninger og kabler i bakken slik at de kunne grave uten frykt for å ødelegge noe. Det gikk bra der, men det kan ha vært flaks eller så hadde fyren med kvisten tatt en tur inn teknisk etat hos kommunen først og pugget kartene før han tok oppdraget. Hvem vet? Selv har jeg innbilt meg forskjellige rare ting i psykose, så det mest tilforlatelige er vel at vi skaper alle disse tingene i vårt eget hode.

Sitat av *pi Vis innlegg
Hvis paranormal aktivitet hadde vært virkelig, så hadde det vært normal aktivitet.

Julenissen, er du fire år eller? Det finnes ikke noen annen nisse enn fjøsnissen.

Jeg tror forresten også på energi. Og kalorier.
Vis hele sitatet...

Jeg har de siste årene fått større og større tro på tyngdekraften. Ifølge siste høydemåling er jeg straks 3 cm kortere enn på sesjonen. Og en kunne også se virkningen av tyngdekraften på ex'n. Så tyngdekraften, den føler jeg bevist så praktisk at selv en enkel sjel som meg kan tro på den.

Men si meg, tror du ikke på nissen? At du ikke har sett nissen betyr ikke nødvendigvis at nissen ikke finnes. Det kan bety at du ennå ikke har klart å være snill et helt år.
Sist endret av _abc_; 6. januar 2021 kl. 01:10. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.