View Single Post
Jeg synes det er et trist tegn for menneskeheten at så mange velger å bruke slike ting som en slags sutteklut fordi de ikke føler at livet gir mening uten. so What, jeg klarer faktisk ikke forstå hva som _egentlig_ er så ille med erkjennelsen av at meninga med livet trolig ikke går ut på mer enn å sove, spise og drite, og bygge meningsfulle relasjoner som en ekstra bonus. Jeg er i hvert fall happy med det!
Vis hele sitatet...
Helt enig, det er sinnsykt trist at noen mennesker føler ett behov for å se utover for forståelse av sin eksistens. Enkelte mennesker klamrer seg desperat til tro fordi de ikke har innsikt nok til å regulere ens indre og sin forståelse av vårt univers. Det er et symptom på hvordan samfunnet vi lever i idag ikke er en naturlig måte for oss mennesker å leve på. Alle forventninger, levesett, tankesett og impulser vårt ego blir utsatt for hver dag er ikke naturlig. Det er nok en av en million grunner til at vi ser utover og ikke innover for forståelse av hvorfor vi er her og hvordan vi er ment til å takle det.