View Single Post
Sitat av Jokkerella Vis innlegg
Huff da, så du har aldri kjøpt noe som ikke var en sannhet? I tilfelle du skulle ha gjort det: misliker du deg selv for det, eller går det over så fort du oppdager 'sannheten'?

For min del blir det vanskelig å mislike folk som villedes av noe som de oppfatter som en sannhet, for det første fordi det i mange tilfeller gir mening for min del at folk kjøper noe som for oss andre ikke virker sant (tenk politikk f.eks) og for det andre fordi det hadde vært jævla hektisk å skulle mislike så mange mennesker.

Mange av de som er rusmisbrukere kjøper også noe de er overbevist om i utgangspunktet; de kommer ikke til å bli avhengige.

Det går igjen ganske mange ganger, vi er flinke til å lyve til oss selv om et bredt spekter av ting, kanskje til og med hver dag.
Vis hele sitatet...
Er en del av de som blir lurt som selvfølgelig har min sympati, men det er skremmende hvor stor del av befolkningen som sakte men sikkert vender seg vekk fra religion og heller begynner å dyrke en slags obskur okkultisme rundt spøkelser og det som verre er. Når man har så mye kunnskap tilgjengelig ved fingertuppene og man bare driter i å gjøre noen undersøkelser og tenke selv og istedet velger å bare tro videre fordi man føler for det, da mister de mye respekt i mine øyne.