View Single Post
Det er ikke nødvendigvis hvor slank du er som tiltrekker en dame, men at du som bieffekt er sunn og aktiv. Trener man regelmessig og spiser sunt og variert vil man som følge få en sunn kropp, hvordan enn den kroppen ser ut, vil som oftest være bra nok.

Om one-night-stand: om det er en kvinne på festen/utestedet som er villig, velger hun i min erfaring den mannen som er mest attraktiv i rommet. Får hun ikke en sjanse med han , så går hun til den nest-mest attraktive. Dette er naturligvis en noe flåsete overdrivelse, men jeg har erfaring med å være med damer hjem med kun overfladisk og kort prat på forhånd. På en nattklubb vil det ofte være høy musikk og vanskelig å prate. Her vil som regel de attraktive spotte og utkåre hverandre, før de i det hele tatt har pratet med hverandre. Men det avhenger naturligvis helt av nattklubb/utested og klientell.

Et råd jeg har er å unngå å bli for fiksert på utseende og kroppen. Damer (igjen generalisert) liker menn som har et avslappet forhold til kroppen sin. Dette er også de samme mennene som på treningssenteret fokuserer på fine og vel-utførte repetisjoner og driter totalt i hvor mange plater de andre på treningssenteret løfter. Damer bryr seg ikke om du squatter 100kg eller 200 kg, så ikke gå på starting strength eller 5x5-memen kombinert med gomad (melkediett). Du kommer til å kunne squatte mye, men du for til gjengjeld monster-legger, lite definert overkropp, og vet du hva? Det er kun de andre stronglifterne på gymmen som vil gi deg noe cred. En dame vil heller ha en atlet enn en som kan dra en bil. I tillegg kan man fort skade seg med dårlig teknikk, jeg vil heller anbefale at man begynner med et split-program som tar utgangspunkt i relativt enkle øvelser med dumbbells og apparater. Lav vekt og mange reps. Eventuelt helkropp tre ganger i uken.


Finn deg også en sport eller aktivitet du liker og kan tenke deg å begynne med. Trening skal og bør være gøy, men for å oppnå progresjon må man jo naturligvis også gjennomføre økter som da oppleves som kjedelig og tunge, men i lengden får man så mye glede i form av mestring. Supplementet hobbyen gjerne med styrketrening.

Er du sunn og aktiv vil du få en sunn og aktiv kropp.

Om spising: forsøk å få i deg minst 500g med grønnsaker om dagen. I tillegg til dette noe frukt. Grønnsaker og frukt inneholder mye fiber, så om store deler av middagsporsjonen er grønnsaker, er det vanskeligere å overspise. Agurk inneholder nesten ikke kalorier, så knask det om du er fysen på snacks.

I teorien er det å gå ned i vekt veldig simpelt: kalorier inn - kalorier ut. Spiser du mindre enn du forbrenner, så går du ned i vekt. Ettersom grønnsaker er kalorifattige, vil du derfor alltid spise mye av det til ethvert måltid. Det vanskelige er vilje! Det kommer ikke over natten, men husk at du vil alltid bli litt bedre for hver gang du er ute og trener. Kjør babysteps og vær positiv, så vil trening til slutt være en livsstil for deg. Folk hater trening fordi de ser på det som et ork og en belastning, om du gjør det til en livsstil kommer du til å elske det. Husk du skal ha kroppen resten av ditt liv. Så finn noe du kan tenke deg å drive med resten av ditt liv. Tenk langsiktig!!

Om makrostoffer: Proteiner burde du sikte deg på mellom 1.5-2g per kilo. Veier du 80 kg bør du forsøke å få i deg 120-160g hver dag. Karbohydrater 3g eller mer per kilo, så igjen om du veier 80kg rundt 240 gram karbohydrater. Og fett ca. 1 gram per kroppsvekt, så da rundt 80 om du er 80kg. Dette er ingen fasit og kan variere med like stort hell, men det er en trygg tommelfingerregel.

Til slutt: jeg er ingen dame, men jeg har mye erfaring med damer, både som venner og som partnere, og er om dagen lykkelig i et forhold som jeg regner å vare livet ut.

Lykke til!

(Faktisk svar på det du spør om: utseendet er ikke en deal-breaker når det kommer til et langsiktig forhold. En god dame er ikke så overfladisk. Det viktigste er at du er en person som er sunn og tar vare på kroppen din. Det er for mange damer mega turn-on)

Samt har et godt og vennlig vesen og er interessant. For guds skyld ha andre hovedhobbyer enn gaming og streaming.
Sist endret av pmprsrgr; 25. desember 2019 kl. 02:55. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.